23 Nisan 2010

Bir Ben Eksiktim



Herkes 23 Nisan yazısı yazar da ben yazmaz mıyım..?!

23 Nisanlardan da diğer tüm dini ve milli bayramlardan nefret ettiğim gibi nefret ediyorum. Çocukluktan kalma bir şey. O sıraya girip yürümek kadar sinir eden bir durum yoktu beni. Herkes bakar falan..
Bir dünya bırakın biz çocuklara eşliğinde anlamsız oyunlar..
Bak ama müsamereleri severdim, sonuçta istersen katılıyorsun. 
Öğretmenler kızar, sıraya gir diye bilmem ne.!

Bir de takıntılı bir insanım. O sıra bozuldu mu ifrit olurdum. Hem sıraya karşıyım hem sıranın bozulmasına, bu kadar da saçma biriyim işte.. Napayım madem yapıyorsun iyi yap bari değil mi? 
Gerizekalılar sırayı bozacak da ben de azar işiteceğim diye sinir olurdum zaten kendi öğretmenim -melek gibi kadındı- haricindekilere laf yetiştirdiğim için adım ukalaya çıkmıştı te o zaman bile. Alt tarafı önündeki çocuğu takip edeceksin bu mu zor.. 

Bir de ortaokul çocukları boru üflerdi canlarım ya..

Öyle kıllı bacaklı kızlar bandoya girip ince çorap giyerdi o kıllar yayılırdı çorabın içinde..

Böğğ

Evet 23 Nisan güzel bayram ama heyecanlandırmadı beni hiçbir zaman. 23 Nisan'ı neden kutladığımızı bile doğru düzgün anlatmadıkları için salak gibi yürüdüğümüz ve "Atatürk iyi ki armağan ettin bize bu bayramı" dediğimiz bir şeydi işte.. Bre gerizekalılar biz bu bayramı neden kutluyoruz, niye düdük gibi giyinip yürüyoruz ne diye şiirler okuyoruz, Atatürk neden çocuklara armağan etmiş bu bayramı.?? Anlat bilelim değil mi?
İlkokul çocuğu anlamaz diye bir şey yok, "ilerde göreceksiniz bu konuyu" bilmem ne.. İnanmıyorum ben böyle bir şeye. Orada yürüyüp şiir okuyorsak Atatürk'e neden teşekkür etmemiz gerektiğini de anlayabiliriz. He bunu bize anlatamıyorsan o senin beceriksizliğin.. Melek gibi olabilir öğretmenim ama sonuçta mevcut sistemin içindeki bir öğretmendi işte.. 

Bir de her sene en az bir bayramda o şiiri ben okurdum. Hatta çıkıp okumak haricinde hoparlörden yayınlandığı bile oldu şiirimin. Yazık bana..!!
Hatta sonraki yıllarda her çocuğun şiirini ben seçmiştim, sen anlarsın bu işlerden dedi öğretmen. Şaka gibi.. Sonra da kafiyesiz şiir seçtim diye kendi seçtiği kafiyeli bir şiiri de sokuşturdu araya.

Öyle işte..

Kutlu olsun.. Ben de anlatırdım ama KPSS'den çok çok yüksek bir puan alıp atanmayı beceremediğim için anlatmıyorum. O çok güzel öğretmenler anlatsın becerebilirlerse!
Bu kadar da tiksindim.. 

Not: Geçmişte bir dönem de olsa derslerine girdiğim güzel öğrencilerim yarın 23 Nisan'ı kutluyor olacak. Onlar biliyor neden kutladıklarını, neden Atatürk'e teşekkür ettiklerini.. Bu da yanıma kârdır.

2 yorum:

mavi dedi ki...

Resme bayıldım yaa....günün mana ve önemine uygun olmuş isterimki başımızdakilerde binsin o salıncağa sıkıyosa :))

pippi haşmet dedi ki...

Atatürk'ün en sevdiğim fotoğrafı bu..
Bu salıncakta sallanan insanı seviyorum ben :)