17 Temmuz 2009

Aşılarım da Tam Bilemiyorum Artık

Aşımı oldum efendim. Kızamıkçık aşısı olunması gerekiyormuş gittim oldum geldim.
18-35 yaş arası kadınların en yakın sağlık ocağına başvurması gerekiyor.
Öğrendiğim kadarıyla anlatayım şimdi.
Bu aşıyı neden oluyoruz, hamileliğin erken dönemlerinde geçirilirse eğer bu hastalık, sakat bebek doğumlarına ve düşüklere neden olabiliyormuş.

Hatta şöyle özet geçmiş olayım -görüntü iyi değil ama büyütmek lazım:


Heh işte ben doğuştan mazoşist bir insan olduğum için bugüne kadar hiçbir iğne beni korkutamadı. Bu aşı da keşke bir tane daha olsam etkisi yarattı. Öyle değişik bir haz işte.
Olalım olmayanları uyaralım.
Sağlık karneme ihtiyaç olmadı. Gittim sağlık ocağı zaten o yaş aralığındaki bütün kadınların adını listelemişti, aşımı olunca adımın üstüne bir çizgi çekti hemşire. Bir de aşı kartı ile beraber şu resmini gördüğünüz bilgilendirici zımbırtıyı verdi. Bitti.. Kanamadı bile kolum.
Bir an önce gidin hanımlar, ihmale gelmez sağlık, hele de işin ucunda çocuklar varsa.

Hiç yorum yok: