6 Mayıs 2010

Ünlüler ve Zımbırtıları

"Ünlüler ve Sosyal Medya" diyecektim ama dilim varmadı. 
Geçen seneydi galiba, Sertab, Twitter'a geldi. Yalnız dikkatinizi çekerim Sertab diyorum çünkü kendisiyle bir kere de olsa mesajlaşmıştım. Cevap yazmıştı bana 140 karakterli. Kendimi bir şey sanmıştım cık cık cık. Yalnız ben ilk takipçilerindendim ve o zamanlar zevkliydi az kişiyle. Ki ben ünlü yalakası gibi görünmek istemediğim için @li cevaplar bile vermedim hiç. 
 Biraz zaman geçti, sayı binlere ulaştı. FriendFeed'e bir fotoğraf gönderiyor 1200 beğeni, 600 yorum geliyor alla alla.. İş giderek zıvanadan çıktı ve takibi bıraktım. Birileri daha gelmeye başladı. Onlara da yorumlar, beğeniler.. Kıskandım tabii ne yalan söyleyeyim. Zaten her yerdesiniz bari kıçı kırık sayfalarımızda biz popüler olsaydık.

Böyle oraya buraya gelen ünlülerden daha da sıkıldım mesela pippi olarak hiçbir ünlüye bulaşmayı düşünmüyorum. Çok çirkin oluyor. 
İşin ilginç yanı, dışarıdan nasıl göründüklerini bilmeyen ünlüler yazdıkça yazmaya devam ediyorlar. Yazsınlar bir şey dediğim yok da, şarkılarını bayıla bayıla dinlediğim birinin bağlaç özürlü olduğunu öğrenmem çok koyuyor bana. Hani onlar mükemmeldi, hani kusurları yoktu bana ne ama ya, olur mu hiç.. "bişi" yazabilir mi bir ünlü? Hadi piyasa şarkıcısı olsa anlarım ama o da değil. He lafım Sertab için değil, aklımda bunlar kalmış ünlülerle ilgili.

Sonracığıma merak ettiğim bir şey daha var: Yabancı ünlüler Twitter kullanmaya başlamamış olsaydı bizimkilerden kim kendi adıyla gelip de Twitter açardı? Sanmıyorum ki olsun böyle bir şey. 
Olay Twitter'la da bitmedi, blog da açtı bazıları ama bak blogu destekliyorum kesinlikle. Blog açsınlar hepsinden daha iyi. 

Bir de sadece ünlüler için Twitter kullananlar var. Zannedersin sabah akşam beraberler. Bu vatandaşlar da dışarıdan embesil gibi göründüklerini bilmiyorlar herhalde. Kimisi basına ilgi duyuyor ve çevre yapmaya çalışıyor kimi ünlülere yalakalık yaparsam takipçim artar diyor. Çok takipçi ne işe yarar, inanın bir türlü çözemedim. Ne yani, sivilcelerini patlattığını öğrenen 54759456420 tane kişinin sana katkısı ne olabilir.?
Bence psikoloji mütehassısları "Sosyal Ağlarda Ünlüler" tarzı makaleler yazmalı. 

Dünyadaki bütün ünlüler de gelse hatta hepsi de bana hayran olsa (gülüşmeler) ben yine de Sertab derim. O kadar naifti ki.. Herkesi mutlu edeceğim, kimseyi kırmayacağım, herkesin fikrini alacağım diye uğraşıyordu gerçi daha önceden de tahmin ettiğim gibi huyu buymuş zaten, zorlama bir şey yok. Yine de Sertab'ı takip ediyor muyum, artık hayır.. Çünkü sırf onun için hesap açanlar bile var artık aynı cümleleri görmek midemi bulandırıyor..
"Çoook güsel"
"Ayy bayılıyom sana"
"Bu foto daha cici"
gibi gibi gibi..

He bir de geçenlerde bir profilde gördüm. Adam, eski bir mankene +18 imalı ama sorsan gayet normal cümlelerle kur yapıyordu. 

Bugün yazdığın 140 karakter, yarın gazeteye manşet de olabilir böyle bir şey de var tabii.. Bunu bunu yazdı Twitter'da diye haberler yapılıyor malum. Bu da bazı ünlülerin ekmeğine yağ sürüyor muhtemelen. Bazıları bariz didişmek için, konuşulmak için orada belli.

Öyle işte, aman şairler yazarlar bulaşmasa derken onlar da bulaştı hafiften. Yok yok, biz yine hayalimizdeki gibi kabul edelim, bana ne özel hayatından, arkadaşlarından, yediğinden, içtiğinden. Hiç!


http://pippihasmet.blogspot.com/2010/05/unluler-ve-zmbrtlar.html

5 yorum:

cem dedi ki...

bu twitter' a bir ben bulaşmadım herhalde birde Sezen..

(Sezen diyorum, hiç yazışmadık ama onu hayatımdan biri gibi sayıyorum)

Sezen bulaşırsa bende sırf onun için bulaşabilirim mevzuya.. yok sanmam ya, yolda görsem yanına gitmeyi düşünmem herhalde.. konserlerde dinlemek yetiyor kendisini.. dediğin gibi, ona olan sevgimi tüketmek istemiyorum belkide...

pippi haşmet dedi ki...

gereksiz adam,
Sezen'i bekledim aslında ama görmedim bilmiyorum. Ne işi olacak hem onun sevmediğim bir özelliği olursa travma geçiririm herhalde :) Gelmemesini yeğlerim onun da :)

cem dedi ki...

sezen' in yok zaten üyeliği. olanlar da korsan.. resmi sitesinde bu yönde bir açıklaması mevcut zaten... hem sezen' in sevilmeyecek bir yanı yoktur zannımca..:))

pippi haşmet dedi ki...

iyi iyi aman gelmesinler, hiç kimse gelmesin biz bize iyiyiz. Bir ara ne güzel sadece blog yazarları vardı keyfimiz gıcırdı :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

pucca twit sayesinde kitab bastırıyormuş ya şok oldum. vay anasını. fi tarihinde bu ne diye hesap açıp, hiç bi nane anlamadığımdan elleşmemiştim.
belkim benide biri keşfeder yemek kitabım çıkar. olma mı:)