18 Mayıs 2010

Sesimi Duyan Var mı?

-


Bir gün geçti, koca bir gün geçti..!!!
Hâlâ ses yok.
Zonguldak'taki maden ocağında patlama dün bu saatlerde oldu ve kimsenin umurunda bile değil bu olay.
Gece yattım, sabah kalktım ses yok, ses yok, ses yok.
İzdivaç'ta göbek var, Seda'da göbek var. İşçilerin adını anan yok.
Cehepenin başına biri geçecekmiş. Geçsin. Müstehak bize, ebem geçsin cehepenin başına.. Daha iyi olur. Ebem insanı daha çok seviyor çünkü. 

Ülke bunlara alıştı artık, bu haberlere alıştı artık. Bütün bu uyuşukluk bundan işte. Yaşadığımız yeri herkes biliyor artık. Başımıza neler gelebileceğini hepimiz biliyoruz. Birileri ölür, başka biri üç çocuk isterük der.. 
Ağzımı bozmayacağım ağzımı bozmayacağım ağzımı bozmayacağım..

Bok edip attık ülkeyi el birliğiyle. Son diyeceğim de budur. 
Hülya Avşar ziyaret etsin Zonguldak'ı, gidin haber yapın o zaman. 

-

9 yorum:

B. dedi ki...

Bu gece haberlerde varlardı. Kalbim dayanmadığı için izleyemiyorum ben. O acı bekleyişe dayanamıyorum.

Yıllar önce eğitim fakültesinden yeni mezun bir arkadaşım olmuştu. Babasını maden işçisiymiş, göçük altından çıkarmışlar, sakat kalmış. "Ben okuyayım diye çalışırdı, benim yüzümden oldu" diye kendini suçlamasını hiç unutamıyorum. Maden işçileri, maden ocakları, göçükler diyince aklıma hep o geliyor Ph. Yoksa yazmazdım böyle üzünçlü yorumlar.

Ha o göbek atanlara ben de sinirim ayrıca. Ya hiç haber yapmazlar ya da insanın içini ezecek şekilde ne bulurlarsa sömürürler, ağlayan kızın yüzüne zoom yaparlar, "ne hissediyorsun şu an?" diye sorarlar. Kızın babası göçük altında, ne hissettin adi herif/adi kadın?!?

cemo dedi ki...

Malesef haklısın.Ana haber bültenlerinde sadece bir satırlık haber olarak geçen bu insanlık dramına yeterince önem verilmiyor.

yemekteyiz-kürekteyiz,parayı veren hatunu kapar stili programlardan insanlar yurdunda yaşananlardan yeterince haberdar olmuyor,olamıyor.

Nunuş dedi ki...

bu ülkede hayatlarımız 5 para etmez..

İLug@ dedi ki...

ben insanın bu kadar ucuz ve değersiz olan başka bi ülke ne duydum ne de gördüm..!!

pippi haşmet dedi ki...

@B.
Cesetler çıkmaya başlasın bak gör şamatayı. O zaman yine aynı sahneler yaşanacak.
Mail gönderdim birkaç kanala ama hiçbirinden cevap gelmedi, gelmez de muhtemelen.

pippi haşmet dedi ki...

@cemo
reyting meselesi sanırım. Yazık ki insana zerre değer verilmeyen bir ülkede yaşıyoruz.

pippi haşmet dedi ki...

@Nunuş
Maalesef durum bu.

pippi haşmet dedi ki...

@ İLug@
Kanada'da yaşayan bir arkadaşım var, neden gittin dedim bunu söyledi. Burada bir hayvan bile ölse millet ayaklanıyor, Türkiye'de insanlar ölüyor kimse umursamıyor.
Haklı da.

cemo dedi ki...

@Haşmet reyting değil insanlık meselesi bu.Öküzlerin,göbeğini kaşıyan adamların,rabbin mucizesi konuşan kütük ve yaşayan kayaların çoğunlukta olduğu bir ülkede insana değer verilmez doğal olarak.