7 Nisan 2009

Sevgilinin Gözündeki Leke


Üşenmedim taradım.
.Önüme gelen her kitabı okuyabilirdim önceden çünkü çok okuyordum ama şimdi internet var ve gerekli gereksiz her şeyi internet sitelerinde okuyabiliyorum. Her kitabı okumuyorum artık seçiciyim. Kardeşim geçen gelişinde bir kitap bıraktı odama, "Abla bak bir edebiyat öğretmeninin anılarını anlatıyor oku mutlaka, garanti veriyorum seveceksin" dedi. Kitaba baktım. Sevgilinin Gözündeki Leke... Tamam dedim ama bu isimde bir kitabı okumaya zaman ayırmak da istemedim işin aslı. Sonra kardeşim gittikten sonra şöyle hafif bir kitap okumak istedim ders molalarımda. Aklıma geldi Sevgilinin Gözündeki Leke. İnceledim okumaya karar verdim. Hiç de pişman değilim. Kitabın adıyla ilişkisi farklıymış meğer, ilk sayfalarda anlıyorsun. Çok sevdim bu kitabı kesinlikle de tavsiye ederim. Okumalı bence. Hele de öğretmenlik mesleğini tercih etmiş, bu amaçla eğitim gören, ileride öğretmen olmak isteyen herkes okumalı derim ben.


"....Bir yarışma öncesi hazırlanmalarına yardım ederken, bir kızımız, 'Güzel olmuş muyum hocam?' diye sordu. Uzun tuvaleti, o zamanın sahne sanatçılarına benzetilmeye çalışılmış kabartılmış saçları, abartılı makyajı ile yaşından büyük görünüyordu ama gerçekten güzeldi. 'Bu güzel başın dışını süslemek için harcadığın emeğin birazını da içini süslemek için harcasan olmaz mı?' dedim. Güldü: 'İçine kimse bakmıyor ki hocam. eğer bir taraftaysak, o tarafı savunmak yetiyor. Değilsek, herkes kafasının dışına bakıyor. Prim yapan yere yatırım yapılır.' Sonra hınzırca ekledi. 'Geçen gün okuduğunuz dergide ne yazıyordu: Vasat bir kadının zekadan çok güzelliğe ihtiyacı vardır. Çünkü vasat bir erkeğin görme gücü, anlama gücünden fazladır.'.... "

Hiç yorum yok: