7 Nisan 2009

Obama Üniversitelilerle

Obama farklı okullardan gelen öğrencilerle Tophane'de buluştu. Evet bu önbilgiden sonra...

Son soruyu soran arkadaş..!!! Senden tiksindim valla. Davos tepkisinden daha önemli bir sürü evrensel konu varken bula bula bu soruyu mu buldun. Hay yani ne desem bilemiyorum sana.
Kyoto sorusunu soran arkadaş alnından ve bilumum yerinden öpüyorum seni. Ben olsam ben de bunu sorabilirdim herhalde.
Soruları ve Obama'nın cevaplarını şurdan okuyabilirsiniz:


ABD siyasetini aslında büyükbaşların hiçbirinin siyasetini sevmiyorum. ABD'nin halihazırda var olan amaçlarına ulaşmak için sadece yöntemleri değiştirecek bir adam, Obama. Anlamıyorum koskoca bir dünyanın Obama'ya bel bağlamasını.
Kimliği ne olursa olsun o şimdi ABD başkanı ve benim için diğerlerinden çok da farkı yok. He ABD vatandaşı olsam da durum değişmezdi herhalde bir başkan sevmek için sebebim yok. O da diğerlerinden farklı bir düzen getirmeyecek. Araçların değişmiş olması amaçların aynı olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Belki yapmak istedikleri farklıdır evet ama yapabilecekleri sınırlı. Yönetimin görünen güleç yüzü o ama bununla sınırlı işte.
Neyse..
He bir de ezan muhabbetini anlamadım. Paranoyak olduğum için şöyle düşündüm. yüzde bilmem kaçı müslüman ya bu ülkenin ezandan bahsedersem sempati kazanabilirim. Olur Olur. Tamam işi ezanla olabilir de bunu böyle belirtmenin anlamı ne ki? Cehaletimi mazur görün.

Ayrıca hep Omaba demek geliyor içimden..
Omabaaa, Omabaaa...!

Hiç yorum yok: