23 Mart 2009

Vay Arkadaş İşe Bak

Aha yeni bir şey öğrendim. Şeker, süt ve tabii süt ürünleri kafa yapıyormuş. Bildiğin uyuşturucu etkisi. Yılda 15 kilo peynir yediğine inanamıyorum şekerim ve sen, sen de yılda 92 kilo şeker tüketiyormuşsun. Ohaa..!


--

Ayrıca bunu can sıkıntısından araştırdım mutlaka çoğu kişi biliyordur ama ben yeni öğrendim bunu da. Kemik kömürü diye bir şey var. Neymiş kemik kömürü, birkaç sitede buldum Viki'den alıntılıyorum:


"Yüzde 10 oranında karbon içeren kemik kömürü, hayvan kemiklerinin iyice kırılıp havasız ortamda yakılmasıyla elde edilir. Kemik kömürü herhangi bir sıvı ile ısıtıldığında, sıvını rengini yok eder, bu nedenle sanayide renk giderici olarak kullanılır. Örneğin, şeker bu yolla arıtılır. Çay kemik kömürü ile kaynatıldığında tamamen renksiz hale gelir."
Şu adreste de daha ayrıntılı veri bulunuyor: 
--


Bu yöntemin eski bir yöntem olduğunu okudum birkaç yerde ama hangi fabrika bunu uyguluyor hangisi uygulamıyor bilemeyiz herhalde.
Neyse yine de aklımızda bulunsun di mi ama? Bu arada zeytin üretiminde mağaza dedikleri yerlerde, yani zeytinin bekletildiği yerlerde, o koca koca zeytin kazanlarının içine düşen farelerden bahsetmiyorum, aynısı zeytinyağı için de geçerli. Bildiğiniz fare lıkır lıkır zeytinyağı içer mi içiyor arkadaş..

Hiç yorum yok: