28 Mart 2009

İhtiyaç Yayıncılık

Malum bilen bilir, ben de KPSS mağduruyum çoğu öğretmen adayı gibi. Haziranda olacak imtihana hazırlanıyorum. Eğitim mezunu olduğum için iki oturuma gireceğim. Girmekle ilgili espiri yapmayacağım burda. Neyse ilk oturum 9'da oluyordu sanırım. Genel Yetenek Genel Kültür, 120 soru Türkçe, Matematik, Vatandaşlık, Tarih, Coğrafya. İkinci oturum da 2'de başlıyordu sanırım. O da 120 soru Eğitim Bilimleri: Program Geliştirme, Gelişim Psikolojisi, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik.
Çalışma esaslarını bildiğim halde uygulama özürlüyüm kaç senelik öğrenci olduğum için kendi çalışma yöntemimi geliştirmiş bulunuyorum. Ama yine de bilinmesi gereken bir şey var. Azar azar her gün çalışmak esas mesela. Ben bunu yapamıyorum ama olsun. Bende garip bir şey var bu çoğunlukta böyle değil mesela. Herkes en çok ne kadar yapabilirsem o kadar yapmalıyım diye çalışıyor ama ben hesaplıyorum. Şu kadar yapsam bana yeter deyip zamanımı buna göre ayarlıyorum. Mesela ÖSS böyle oldu. Nerede okuyacağımı hangi bölümde okuyacağımı biliyordum. Her gün çalışıp kendimi heba etmeme gerek yoktu. Zaten lise boyunca o derslerde anam yeterince ağlak olmuştu. Neyse işte nitekim çalışmam gereken matematik konularını çalıştım ve 334'le istediğim bölüme yerleştim. Gerçi ben son zamanlarda biraz abartmıştım sanırım, denemelerde 360ları buluyordum kısmet işte yine hesapladığım gibi oldu bölüme gayet de güzel bir sıradan girdim zaten 3 tercihim mi vardı ne, yerleşmesem zıçmıştım ehehe :)
Geçen sene KPSS'de de böyle oldu. 78 alsam sözleşmeli gidiyordum bir önceki seneye göre. Son denemelerde 80-82 de olmuştu tamam dedim yeterli kızım sakin ol. Son bir ay çalışmayla gayet de iyi bir puandı aslında. Sınav sonuçları geldi, 78 aldım evet ama MEB sağ olsun 400 küsür Türkçe Öğretmeni alıyoruz deyince barajı da 80 yapınca bir halt olmadı o puan. Bu sene gözümü biraz yükseklere diktim bakalım 85-90 arası almam lazım. Şimdi onun için çalışıyorum.
Geçen sene Genel Yetenek-Genel Kültür çalışmalarını Final dergilerinden hallettim. Eğitim Bilimlerini de İhtiyaç'tan. Allam konular bu kadar mı güzel anlatılır. Gerçekten büyülendim. Bu işi çok iyi bildikleri kesin. Kitaplarını görseniz zaten anlarsınız. Sürekli örneklerle, küçük vakalarla mükemmel işliyorlar yani anlattıkları konuları önce kendileri uyguluyorlar. Bir de her konu için ayrı kitap hazırlıyorlar mesela Program Geliştirme kitabı ayrı, Rehberlik kitabı ayrı, set halinde satılıyor. Bu o kadar beğenildi ki bu sene bütün yayınlar aynı şekilde basılmış. İhtiyaç o kadar mükemmel ki bunu sınavdan sonra bir kez daha anladım. Geçen seneki Eğitim bilimleri sınavında tam 13 soruda hata olduğunu keşfedip dava açtılar, puanlarda bir değişiklik oldu mu olmadı mı takip etmedim bilmiyorum ama bu çabaları benim gözümde 10 üzerinden 10'du.
Eğitim Bilimleri çalışmak isteyen İhtiyaç'tan çalışmalı kesinlikle. Bu sene Genel Yetenek Genel Kültür kitaplarını da İhtiyaç aldım. Elimde Final Soru Bankası, Güvender Konu Anlatımı falan var ama planım diğerlerinin sadece sorularını çözmek konuları İhtiyaç'tan çalışacağım. Tavsiyem İhtiyaç'tan vazgeçilmemesi.
Gerçekten teşekkür ediyorum ya böyle nasıl desem çok seviyorum İhtiyaç Yayıncılık seni..


Acayip bir reklam izlediniz şimdi sizi "İpsiz Adam Hulahop Çeviriyor" adlı belgesel filmle baş başa bırakıyorum. İyi seyirler.

Hiç yorum yok: