2 Aralık 2008

Ebem Rüyamda

Şaka değil valla. Ebem.. Rüyamda ebemi gördüm.
Ebemden başlıyor benim anormalliğim bunu geçenlerde anladım.
Rüyadan önce şunu anlatmadan edemeyeceğim:
Birkaç ay önceydi. Yağmurlu günlerde geçen olayların aksine güneşli bir gündü. Hiç huyum olmamasına rağmen dolmuşa binmiştim. Sersem sersem etrafa bakıyordum yer verebileceğim yaşlı, hamile falan var mı diye. Vardı, yer verdim. Sonra ayakta dikilmeye başladım ama yine sersem sersem bakmaya devam ediyordum.
Birden ebemi gördüm sanki. Kendisini hatırlamıyorum aslında, ilk görüşmemiz olaylı olmuştu, fotoğraflarından biliyorum sadece.
Baktım baktım. Yıllar sonra ebemi bulmuşum gidip iki çift laf etmek istiyorum haliyle ama kendimi nasıl tanıtacağımı bulamadım bir türlü. Düşündüm ama olmadı:

-Pardon siz ebem misiniz acaba?

-Beni mahvettin kadın, hatırlıyor musun ha, konuş hatırlıyor musun?

-Ben doğmasına vesile olduğun bebelerden biriyim.

-Dönüşüm muhteşem olacak demiştim..

Hayır, bunlardan hiçbiri olmazdı. Daha makul ve mantıklı cevaplar verip emme basma tulumba taklidi yapmamam gerekiyordu.
Gittim yanına:

-Şey.. Kem küm.. Beni tanıdınız mı?

O an sorduğum sorunun ne kadar saçma olduğunu anladım ama iş işten geçmişti.
Atmosfere dağılmaya başlamıştı ilginç cümlem. "Tanımadım." derse ne derim diye düşünürken:

-Tabii tanıdım Pippi kızım. Annenler nasıl?

Neye uğradığımı şaşırdım. İçimden Bismillah dedim neyse ki heyecandan onu da sesli söylemedim. Kimle dans ediyorum ben diye düşünürken bir yandan da "Annemi son bıraktığınızdan beri çok değişti. Artık yaptığı hataları gördükten sonra ikinci bir hata yapmıyor." diye geçiyordum içimden.
Zira annemi en son 20 sene önce görmüştü; kardeşimin dünyaya gelme seramonisini yönetiyordu. Neyse işte:

-İyiler.

dedim. 22 sene sonra dünyaya geldiğinde gördüğün ilk kişiyi görüyorsun ama "İyiler."'den başka cümle kuramıyorsun. İşte ben bu yüzden.. Ringoo ringoo şişeler..

Neyse ineceğim yere gelmişiz, "Görüşürüz." dedim indim dolmuştan. Nasıl görüşeceğiz diye düşündüm. Yine saçmalamıştım inerayak.

Gelelim rüyama..
Dün gece rüyamda gördüm ebemi.
Nerden çıktın kadın..?
Öyle bakıyordu bana, bir şeyler dedi mi hatırlamıyorum. Pek sakindi. Farklı atraksiyonlara girmedi, öyle oturuyordu rüyamda.
Hayır, kimselere de anlatamıyorum:

-Ayy bugün bir rüya gördüm ama hayırdır inşallah.
-Hayırdır inşallah ne gördün?
-Ebemi gördüm.
-Ne dedim ben şimdi, ne halin varsa gör.

Durum bu.
Şurada izah etmişler durumu ama işte kendi ebeni görmek ne demek onu yazmamışlar.
Nasıl bir belaya çattım acaba.?

Hiç yorum yok: