6 Eylül 2011

Bok mu Var Erken Kalkıyorsunuz Çocuklar

Birçok kötü bayram geçirdim ama hiçbiri bu seferki kadar korkunç olmamıştı. Birkaç gündür anlatmakla anlatmamak arasında kaldığım olaylar yaşadım.

Nereden başlayacağımı da bilmiyorum ama halamın oğlundan başlayayım. Daha önce bahsetmiştim biraz ama daha ayrıntılı anlatma gereği doğdu. Bu insan, el bebek gül çiçek büyütülüp iki yıllık okumuş, okurken de çok güzel bir dairede tek başına oturmuş bir insan. 3 senede bitirdi okulu. Daha sonra büyükbabasının yanına gitti. Orada büyükbabasının ısrarları ile dükkan açtırdı ailesine. Ailesi de tam o dönemde konaklarını sattı. 15 sene evvelden bahsediyoruz bu arada. Konağın parasıyla buna dükkan açıldı, ama öyle bir dükkan ki bugün için bile lüks bir görüntüsü var. Büyükbabasının komşuları "Hadi sana kız bulalım." demiş, bunu bir kızla tanışmışlar Şapşi hemen aşık oldu. İlla bu kız olacak diye tutturdu. Kız ilkokul mezunu, garip bir ailesi var, görgü yoksunu.. Davul bile dengi dengine derler ya, ben buna katılıyorum arkadaş.. Evlilik başka türlü bir şey çünkü, çeşit çeşit ortamda birbirini temsil ediyor insanlar. Olmuyor olmuyor.. Yengem sorunlu bir insan, her şeyi sorun her şeyi.. Alınıyor, kırılıyor, küsüyor, bağırıyor, sesli konuşuyor, nerede ne yapması gerektiğini bilmiyor. (Son bir iki senede biraz daha düzeldi.) Bunlar evlendi iki ayrı düğünle, bugün nereden baksan iki düğünün masrafı 100 bin'i geçer. Eniştem bunların iğnesine ipliğine kadar her şeyini aldı, evi bir güzel döşedi, mutfak masraflarını bile karşıladı, arabayı da bırakıp evine döndü. Kuzenim orada gayet güzel geçinmeliydi değil mi? Ama nerdeee... Karısının derdine düştü, varsa yoksa karısı.. İşleri savsakladı, kazandığı paraları çarçur etti. Boğazına kadar borca battı. Ellerindeki her şeyi kaybetti. Araba, dükkan, paralar.. Üstüne de bir sürü kredi kartı borcu. Halamlar bir emekli maaşıyla kaldı, ki o emekli maaşından da kuzenin borçları için para kesiliyordu. Bu sene tam götlerini doğrultmuşlardı ki, büyükbabası ölen kuzenim "Ben artık burada yapamıyorum." deyip bizim buralara yani ailesinin evine döndü. 

Bu arada eklemem gereken de önemli bir şey var. İşin babamla ilgili kısmı.. Babam bir dönem araba alıp satıyordu. Güzel de paralar kazanıyordu, bahçemizde lüks araçlar da dahil 5-6 arabanın olduğunu hatırlıyorum. Günlerden bir gün kuzen babamı aradı, illa şu arabayı alalım diye. Orada dolandırıcı olduğu belli bir adamdan araba aldılar. Sonra babam bu arabayı normal olarak sattı. Satıldıktan sonra öğrenildi ki arabanın evrakla ilgili sıkıntıları varmış. Karşı taraf bize dava açtı. Dünyanın parası gitti, araba alacak paramız kalmadığı için araba alıp satma işini de bırakmak zorunda kaldı babam. Kuzen, hiç suçu yokmuş gibi davrandı. Benim saf babam da hiçbir şey olmamış gibi tek laf etmeden akrabalık ilişkilerine devam etti. 
Yine gelelim bugüne, kuzen geçen sene babamın iki tane kredi kartını istemiş. Saf babam da vermiş. Kredi kartlarında şu an bildiğim kadarıyla 15bin borç var ve babamı sürekli arıyor bankalar. Ödemeye de pek niyeti yok. Bizde bile yok LCD televizyon ama onda var, üstelik daha yeni araba aldı kendine.

Yengem kısmına gelirsek, annemi sevmiyor, sürekli laf sokuyor. Kendi çok akıllı olduğu için annemi ikide bir küçümsüyor. Bunlar ne zaman bize gelseler günlerce kalıyorlar, hatta bir keresinde kışın bir aydan fazla kaldılar ve annem hizmet etti bunlara. Bir işin ucundan da tutma gibi alışkanlığı yok. Kıçını diker televizyon izler, kızı da aynen böyle. Annem bir kere bile onlara gitmedi, davet etmediler çünkü. Çok zaman önce babam tek başına gitmişti, yengem surat asıp laf sokmuştu. Ben gittiğimde de benzer şeyler oldu. 

Şimdi bunlar bizim buralara yerleştiler, her şey iyice karıştı. Kardeşim yukarıda anlattığım nedenlerden dolayı bunları sevmiyor. Ben de bayılmıyorum ama kardeşim kadar katı olamıyorum. 

Babaannem arefe günden beri bizimle uğraşıyordu, gülsek suç ağlasak suç hesabı her şeyi suç saydı burnumuzdan getirdi. Birinci günün akşamı bahsettiğim aile yani halamlar bize geldi. Yengem içeri girer girmez babaanneme sarıldı "Sadece sizin için geldim" dedi. Birbirlerinden de nefret ederler normalde ama nasıl olduysa böyle sarmaş dolaş oldular. Neymiş efendim yengem hastanede yattığında babam ziyaretine gelmemiş. Aradı, aradık, uyuyor dedirtti. Hatta ben refakatçi kaldım 2 gece ama benim ondan daha çok hasta olduğumu anlayıp eve döndüm. Bayram ziyaretinde sitem edecek kadar izansız olduğu için kardeşim de ben de surat astık tabii. Daha fazla numara yapamadık. 

Ertesi gün yine bayrama uyandık güya ama ne bayram.. Babaannemin bağırışları evi inletiyor. Kardeşime saldırıyor, babama saldırıyor. Kimse de bağırıp çağırmıyor, sakin sakin cevap veriyor. Annem bahçedeydi sanırım, babam da namazda (evet hem içer hem namaz kılar böyle bir insandır babam). Baktım babaannem, kardeşimin canını çok yakıyor. Gittim yanına, tane tane anlatayım dedim ama ne mümkün. Biz onları istemiyormuşuz, her şeyi anlatacakmış onlara, her işimizde onlardan yardım istiyormuşuz ama onları istemiyormuşuz.. Bağırdı bağırdı bağırdı. "Siz aramayın ben arayayım" dedim açtım telefonu. Heyheylerim geldi çünkü.. "Konuşmayacağım ben, sana kalmadım kendim ararım" diye bağırdı. Dayanamadım odadan çıkayım dedim ama kapıya geldiğimde yere yığıldım. Sinir krizi geçirdim. Sesleri duyan annem geldi, babam namazdan geldi. İkisi de korkudan ağladılar, kardeşim de ağlıyordu. Yarım saat kendime gelemedim, beni diğer odaya taşıdılar ama gözlerimi açamadım hiç, hangi odaya gittiğimi bile bilmiyordum. Biz o haldeyken babaannem hala bağırıyordu bize. Düşünün nasıl kararmış kalbi.

Babam tane tane laf anlatmaya çalıştı saatlerce ama ne çare.. Saygılı olmanın kötü tarafı işte, benim hesabımı bile soramadı. 

Babaannem akşam konuştu sabah konuştu hep bağırdı çağırdı. 
Kardeşim zaten iki üç ayda bir geliyor, babam alkol bağımlısı. Kardeşim gidince, özledim diye ağlayan babaannem, kız gelir gelmez kızın burnundan getiriyor. Babamın eve gelmemesiyle ilgili hep şikayetçi ama babamı evden uzaklaştıran tek şey babaannemin çenesi..

Cumartesi gecesi kardeşim evine döndü. Gitmeden önce de küs olduğu halde babaannemin elini öpmek istedi. Elini vermedi, "Git, ölüme gelirsin inşallah" dedi. Duyan da dövdü sövdü sanır, ağzını açmadı halbuki. 
Babam bunu daha da çok taktı kafaya. 

Durum şu an şöyle:
Kardeşim evine döndü. 
Babam gece yarısı geliyor eve, sarhoş halde. 
Babaannemle küs olduğum için oturma odasına inemiyorum. 
Annem her şeye rağmen babaanneme hizmet etmeye devam ediyor.
Cumartesi günü kardeşimi uğurlamaya gidişimizi fırsat bilen babaannem halamı arayıp doldurmuş doldurmuş, şimdi bize mesafeli duruyorlar. 
Babama bir daha aramayın işte, onlar arayana kadar. İstemiyorlar sizi kabul edin şunu dedim. Tamam dedi ama bakalım ne olacak..

Özetin de özeti:
Bok mu var da erken kalkıyorsunuz çocuklar?

20 yorum:

Leah dedi ki...

Size tanrım güç kuvvet versin.

Babaannen koca karısına da akıl fikir versin.

Yengene azcık edep adap versin.

Kötü insanlara hep filmin sonu gelsin istiyorum. Gerçekten istiyorum. İyiler kazanıyo ya, o hesap.

Bi de baban içmesin ya. :/

Annen de bu kadar hürmet etmesin, hak etmiyorlar.

pippi haşmet dedi ki...

amin amin hepsine amin..
Annemle babam azıcık söz dinlese de iyi davranmayı kesse biraz daha akıllanacak babaannem ama saygı saygı diye öğretmişler değişmiyorlar artık..

Ölse diyeceğim, şu saatten sonra ölmesinin bize hiiiç faydası yok. Çocukluğumu yedi, gençliğimi de yedi, babamın annemin varlığını hissetmeden yaşadım senelerce, yaşıyorum da daha, sinir hastası oldum. Hangi birine yanayım bilmiyorum. Ölse ağlarım diyordum ama bu sinirim hep kalsa zerre üzülmem.

Kısaca Fd dedi ki...

Buna benzer bir bayram geçirmiştim teyzemlerde. Teyzemin kaynanası gelmişti o bayram. Ben de tatil kısa diye memlekete gidememiş oraya geçmiştim. Teyzem Bursada diğer kardeşlerinden uzak olduğu için en küçük dayım ve kuzenim de ( ikisi de benim yaşlarımda ) oraya gelmişti. Arefe günü Teyzemin en yakın komşusu gelmişti misafirliğe. Teyzemin kaynanası söylendi durdu. Sürekli onların gitmelerini söylüyordu. Teyzem hem mahçup oluyor hem de sinir krizleri geçiriyordu. Çünkü o komşusu en çok muhabbet ettiği yalnız kaldığı bu şehirde ona kardeşlik eden birisiydi. Neticede erken kalkıp gittiler. Kıyamet koptu tabi ondan sonra. O geniş odada yattı erkenden. Ben iki kuzen dayım ve teyzem küçük odada . Yatmadık sabaha kadar okey oynadık. Herkes bayrama uyanırken biz bayram sabahı uykuya daldık. Çok güzel geçmişti yani bayram. Bazı yaşlılar dışardan bakınca sakin ve masum görünmelerine rağmen şeytan gibiler aslında.

pippi haşmet dedi ki...

Kısaca Fd, normalde insanın canı çok şeye sıkılıyor ama bayramda bari olmasın böyle şeyler..
Babaannemdeki ikiyüzlülüğü görsen.. Bizi çok yakından tanımayan herkes babaannemi pamuk olarak görüyor, anlatsak da anlamazlar zaten. Gördüklerine inanırlar. Üstüne biz işkenceci oluruz.
Sabır diye diye geçti çocukluğum, ilk gençliğim

A-H dedi ki...

Ne sabirli ve saygili aileymissiniz, sastim kaldim valla tas olsa catlar. Bir an kendimi dusundum de babaanne falan dinlemez agzima geleni soylerdim de sinir krizini geciren o olurdu sanirim :)

pippi haşmet dedi ki...

A-H, boğazına yapışmamak için zor tuttum kendimi, en sonunda olan bana oldu.
En çok babama çektirdikleri için üzülüyorum. Bu kadar sakin bu kadar mülayim adama, "Seni de sildim, oğlum değilsin" dedi. Babam da çok duygusaldır, iyice berduş oldu.

Babam kötü biri olsa, bağırıp çağırsa terbiye olur ama işte saygı diye öğretmişler sesini bile yükseltemiyor.

Çilemiz de buymuş herhalde. Annemle babam 50'sini geçti, bizim evden ayrılma zamanımız geldi. Şu saatten sonra düzelse bile kimseye hayrı yok.
Onun yüzünden babamı annemi hissedemeden büyüdüm. Daha da çektiriyor. Birini öldüreceksem bu babaannem olacak herhalde..

jewel dedi ki...

aynı aileden bizde de mevcut. üstelik bizdeki babanne gibi -her şeye rağmen- saygı duyulası biri değil, gayet de amca-yenge, kuzen gibi olmasa da yaşanır kişiler. durup duruken görmeyiz ama her bayram illa gidilir. gidilecek! ne olursa olsun akraba ile ilişki kesilmez!! bana kalsa hiç aramam sormam..

bazen alıp başımı gitmek istiyorum, gidilmiyor da..
seninki de o hesap.. inşallah geçer bu sıkıntı da..

pippi haşmet dedi ki...

jewel, aynen bana kalsa ben de bütün ilişkileri keseceğim ama bana kalmıyor :( Bir de bütün sıkıntıları ben görüşmek istemediğim halde ben de çekiyorum.
Alıp başımı gitmek işte..

x-coach dedi ki...

ayh!

hepsini bir torbaya koyup çöp tenekesine mi atsanız?

Adsız dedi ki...

Akrabalık ilişkisi candan olanlara imrenerek bakmışımdır hep.Akıl vermek gibi olmasın ama bu tür sorunlarda bir süre tamamen ilişkileri kesip kenarda kalmak en iyisi diye düşünürüm hep.Başka çare yok

bossa nova dedi ki...

ne kuzenmiş arkadaş, araba var, para var, sizin hakkınız üstünde nasıl yaşayabiliyor yareppim! Gamsızlık ne hoş 'şu' dünyada...

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Aynı olacaksa "güzel" kaderimiz aynı olsaydı,bokun boku olan herşeyimiz aynı mı olacak kardeşim!Sıçsak aynı renk sıçacağız!Evet,sinirliyim o yüzden ağzımı bozdum da bacıııım Rabbim kurtarsın seni!Of darlandım!

weba dedi ki...

Ay okurken içim şişti !
Ne kötü yürekli insanlar bunlar ya !

flzpink dedi ki...

Bizde de bir bayram klasiği "babanne yüzünden yapılan gereksiz tartışma ve asık suratla gecen bir bayram". Bazan sırf bu yüzden bayram gelsin istemem...
Sabrınıza da hayran kaldım:)

pippi haşmet dedi ki...

x-coach, ah ah en güzeli

pippi haşmet dedi ki...

Adsız, estapippi pippi.. de benim elimde olan bir şey değil ki işte, aile ile birlikte yaşamanın sıkıntıları. Söylüyorum söylüyorum dinletemiyorum. Aha babam olacak saf adam dün yine onlara gitmiş. Ne desem boş.

pippi haşmet dedi ki...

bossa nova, valla öyle, bizim kafa hiç rahat olmasın zaten, biz uğraşalım her şeyle. Analarıyla danalarıyla.. Sonra miras meselesi falan olsa kurt olur hepsi üşüşür ama.. tey tey

pippi haşmet dedi ki...

Üsturupsuz Yazar, karşim benim <3
Dediğin gibi güzel kaderimiz olaydı da o aynı olaydı..
Bir yerden güleceğiz ama bakalım nerden

pippi haşmet dedi ki...

weba, bela bela bildiğin baş belası, kan emici hepsi

pippi haşmet dedi ki...

flzpink, her gün yaşadığımız şey bu bizim, her gün ama işte bayramda olunca insanın gücüne gidiyor, daha bir yıpranıyor.
Anlamsız bayramlar..