6 Ağustos 2010

Sevgili Bir Şey Bir Şey



Gözünüzün yağını yemeyeceğim bunu baştan belirteyim ama yine de çok rica ediyorum ezana bir çözüm bulun.
Bilmiyorum sizin oralarda güzel sesli insanlar mı okuyor ezanı ama ülkenin bir sürü yerinde Ajdar'dan farksız insanlar ezan okuyor. Şurada bir cuma günü huşu içinde ezan dinleyelim dedim yeminle kafayı nereye gömeceğimi şaşırdım. Yazık günah.
Hani ezan sesini dinleyince müslüman olanlar varmış ya, heh size yanlış bilgi verilmiş. Anladığım şu ki, millet ezan sesini duyunca korkuyor, korkudan ne yapacağını bilemedikleri için "Tamam vurma tamam, alma canımı, müslüman oluyorum, Eşhedü.." diyor. Yoksa mümkün değil bu seslerle aksi.
Bana kalsa tüm Türkiye'ye aynı kişiden dinletirim. Artık Bedük mü olur, Burhan Çaçan mı olur orasını bilemem. 

Bakın şimdi önerim şu, müezzine mi imama mı kime veriyorsanız bir şan dersi verin. Bir şeyler yapın, hizmet içi eğitim denilen bir şey var.
Dini sevdirmeyi geçtim, çok ciddiyim dinden soğutuyorsunuz adamı.

not: evim camiye 5 metre uzaklıkta ühü

14 yorum:

Kolyekolik dedi ki...

Her sabah yataktan fırlıyoruz desem.. 3 yıldır alışamadık.. bari sabahları biraz sesi kıssalar..İnanılmaz!.. Bi de dipdibe ya camiler..her 5 binaya 2 cami düşüyo ya memlekette..2 ilerideki caminin imamına(ya da müezzin neyse işte) caminin dibinde bulunan site tarafından ayda 1000 TL ekstra para teklif edildi sesi kısması için.. adam hırs yapıp kabul etmedi.. Geçtim ben artık solfej derslerini, eğitimleri.. direk sesi kıssınlar!!! çok doluyum bu konuda!! pof!

Nunuş dedi ki...

bizim evde de durum aynı.. çok yakın camiye.. geçen 2 buçuk yaşındaki yeğenim geldi.. her ezanda uyanıp ağlıyordu çocuk..hayır birşey de anlatamıyoruz..ne anlasın küçücük çocuk..ooff off

We are the Hippies dedi ki...

konuyla alakasız biraz ama nerede olursam olayım kim okursa okusun sabah ezanı duyunca korku giriyor nedense içime? Korku filmindeymişim gibi hissediyorum ama sadece sabah ezanından.. uykulu uykulu okudukları için mi acep çözemedim bilemedim

mavi dedi ki...

Yaa bizim burda da vardı.aman Allah'ım sanki hocayı bozğalıyorlar dı. diyanet işlerine şikayet edenler olmuş,ilgilenmişler.. şimdi her yerde merkesi ezan sistemi oldu. ama sağolsun sanki onunda sesi biraz yoksa benmi sese karşı çok duyarlı oldum bilmiyorum. ama en azından güzel bir sesle okunuyor. bağlı bulunduğun yerin diyanet işlerini bi araştır inan duyarlı yaklaşacaklarına eminim..

Geveze dedi ki...

yetkililere sesleniyorum, mümkünse kabız olmayan insanlar okusun ezanı.

makam yapmak için ıkınıyorlar mı naapıyorlar anlamadım ki.

cemo dedi ki...

Haklısın aslında merkezi bir sistemden bu işi en iyi yapan kişinin okuması gerekir ezanı...

Kırmızı Adam dedi ki...

Çok künah, ezan hakkında ileri geri konuşulmaz, çabuk tövbe edin dinden çıkmadan... :)

O değil de, merkezi sistem nasıl oluyor? Mahalli namaz saatleri her yerde aynı olamaz ki. Düşünülesi...

Bir de binlerce müezzin var tabii, hepsini ha deyince kovamazsın sanırım... Hani olur da bir tane best of ezan yarışması yapılır (Müezzins Türkiye), kazananın sesinden CD yapılır ve her camide o çalınır artık, standart...

Ciddi kafama taktım, birazdan cami-müezzin sayılarını hesaplayıp proje olarak getirebilirim vaziyeti. :)

pippi haşmet dedi ki...

Kolyekolik, bir yerlerde kıstılar ama nereleri bilemiyorum.
eğlence mekanlarına gelince pek hevesli oluyorlar da kimsenin ezandan rahatsız olacağını düşünmüyorlar. Gerçekten artık çıldırma aşamasındayım. Çok kötü sesler okuyor. Çorap tıkayacağım ağzına az kaldı.

pippi haşmet dedi ki...

Nunuş, adım başı cami anlamıyorum ki kime yetmiyor bu kadar cami, daha hala durmadan cami yapıyorlar. Gören de Mimar Sinan sanatı zanneder. İki haneye bir cami düşüyor. Camiler bomboş neremize o kadar cami bir anlasam.

pippi haşmet dedi ki...

hippilazman, gerçekten çok kötü okuyorlar ondan o. Sabahın köründe Ajdar'la da uyansa insan korkar normal yani. Berbat bu ses, dayanılır gibi değil. Hele de sabah ezanı.. Allah allaah nidalarıyla sefere gidesim geliyor.

pippi haşmet dedi ki...

Mavi Balon, çok fazla cami var hani az olsa hoparlörle okusunlar derim ama adım başı cami zaten. Hoparlöre gerek yok bence.
Zaten saatini bilen gidiyor, gerisini sadece rahatsız ediyor, ve gerçekten dinden imandan soğutuyor insanı.
Hoparlöre hiç gerek yok.

pippi haşmet dedi ki...

Geveze, hiç okumasalar inan daha memnun olacağım. Namaza çağrı değil başka türlü bir şey bu. öğh

pippi haşmet dedi ki...

cemo, yani illa hoparlörle olacaksa bu iş bu yöntem iyi olur bence. Milli takıma yok kıraçtı yok athenaydı marş yaptırıyorlar ezanı da bir zahmet okutuversinler birine. Yarışma mı yapıyorlar ne yapıyorlarsa yapsınlar yetti canıma imanıma

pippi haşmet dedi ki...

Kırmızı Adam, aslında doğru merkezi sistem değil o. Başka bir şey. yine müezzin koysun kasetten okur gibi hani, onu kastediyoruz aslında ama merkezi sistem başka bir şeydi haklısın.
Üçüncü paragrafında dediğin şeyi diyorum ben de işte heh ondan ;)