19 Ağustos 2010

2010 KPSS Hakkında


Nereden başlamalı ne demeli bilmiyorum. 3 senedir yazıyorum bunu, bilmiyorum okuyan arkadaşlar sıkıldı mı ama ben artık sıkıldım, yoruldum, çok yoruldum. 
KPSS saçma dedim. Neyi ölçtüğü belli olmayan bir sınavla öğretmen/memur alınıyor dedim. Öğretmen olmak sadece üniversiteyi kazanmakla, çok yüksek puan almakla bile olacak iş değilken önümüze bir de KPSS gibi işe yaramaz bir sınav getiriliyor dedim. Bugüne kadar bu yazdığım yazılarla ilgilenenler sadece mağdurlar ya da mağdur tanıdığı olanlar.. 
Bangır bangır bağırıyoruz ama kime ne değil mi? Hiçbirinizin çocuğu bu lanet sistemin yetiştirdiği işe yaramaz öğretmenlerin eline teslim edilmeyecek değil mi? Hiç işte okula gitsin de gerisi mühim değil, değil mi?
Anlatayım yine durumumu: ÖSS'de Türkçe öğretmenliğinin puanı yüksekti efendim, çalıştık kazandık neyse, derslerimiz zordu, gerçekten zordu. Mezun olmamıza bir ay kala, okulu bırakmayı düşünen hatta "İntihar edeceğim yeter artık" diye ağlayan arkadaşlarım oldu. Hayır, sorun bunlar değil; sorun, bunların karşılığını alamamış olmamız. Ne oldu, mezun olduk ve dediler al sana KPSS.. Kaç senedir görmediğim derslerden tekrar sınava giriyorum, neden, canları öyle istiyor çünkü. Kusura bakmasın da kimse, o sınava hazırlanmak için çalıştığımız konuların hiçbiri beni zerre ilgilendirmeyecek ileride. 
Anlamıyorlar, tarih diyorlar her zamanki konular işte, yıllardır öğrenmiş olman lazımdı. Tarih kocaaaamaaan biliyor musunuz, sınırı yok. Formül ezberleyip farklı durumlara uygulamakla olacak bir şey değil.
Neyse en güzeli bir örnekle açıklamak KPSS'nin gereksizliğini. Son sınıftayız, mezun olmamıza bir iki hafta kalmış. Hoca, arkadaşlarımızdan birini tahtaya kaldırıyor. Basit bir cümleyi tahlil etmesini istiyor. Yapamıyor, yardımlarımızla hallediliyor, sıra kelimelere geliyor, yine yook.. Adam çekim eki ile yapım ekini ayıramıyor. Cümlede hangisi tümleç hangisi özne bunu ayıramıyor. Eğitimin seviyesi bu yani. Heh bundan da geçtim. Çocuk KPSS'ye girdi haliyle, ilk sene kazandı gitti. 2 senedir öğretmendir kendisi, Türkçe öğretmeni. Evet, özeti budur durumun, varın siz düşünün gerisini.

Sistem berbatken bir de malum sistemi daha da nasıl bozabiliriz diye düşünüyor olmalılar ki her sınavda bir skandal yaşanıyor illa, olmazsa olmaz oldu artık. Geçen sene de benzer bir yazı yazmıştım mesela. Seneye de yazabilirim, olacak olan o. Kendimden de utanıyorum, sesimizi duyuramadığımız için.. İzin vermiyorlar gerçi, haberlere konu olmamız için ne yapmamız gerekiyor daha bilemiyorum. 

Bana diyorlar ki "Git dershanede çalış." Olmuyor arkadaş o dediğiniz, benim karakterime, yaşayışıma, inançlarıma ters. Salağım belki gözünüzde, ama köylerde, minicik kasabalarda eğitim görmek için çırpınan ama olan potansiyelini imkansızlıklar yüzünden değerlendiremeyen o kadar çok çocuk var ki.. Kendine güvenen bir insan değilimdir genelde, ama öğretmenlik başka. O konuda kendime çok güveniyorum. Lafta da değil, ücretli öğretmenlik yaptığım bir dönem boyunca gördüm ne yapabildiğimi/yapabileceğimi. Öğrencilerin ahmak olarak görüldüğü bir okuldaydım. Hiçbir şeyden anlamıyor bunlar, anlatıyorsun anlamıyorlar denilen öğrencilere konuları eksiksiz olarak "öğrettim", bundan da geçtim şarkılar besteledi, şiirler yazdı, resimler yaptı bu öğrenciler. Özgürce, suçlanmadan konuşmayı öğrendiler, bilemediklerinde başlarına bir şey gelmeyeceğini öğrendiler, sayısız kitap okudular.. Kardeşliği öğrendiler, insanları yaftalamadan sevmeyi öğrendiler, temizliği öğrendiler, kibarlığı öğrendiler, saygıyı öğrendiler. Hayatımda ilk kez gurur duydum kendimle. Onca başarıma rağmen kendimi hiç beğenmemişim meğersem, ama o çocuklardaki değişimi gördükten sonra kendimi sevdim. 
Ben bunun için öğretmen oldum çünkü. Para kazanmak için yapılacak iş değildir öğretmenlik. Emek ister, ben o emeği seve seve vereceğim dedim. Başka arkadaşlarım dershanelerde de çalışsın elbet, onları suçlayamam, sistem bu çünkü. Ama işte bu, inandığım her şeye ters. Kardeşim indirim kazandı, o şekilde yazıldı dershaneye. Çok  çok az bir para ödemesi gerekiyordu babamın ama onu bile ödeyemeyince kardeşime dergi vermeyip herkesin içinde "Siz dershane parasını vermediğiniz için dergiyi sekreterlikten alacaksınız." denildi. Ergenlik zamanlarını bilirsiniz, normal midir bu? Bunu bir öğretmen onaylayabilir mi? Eririm ben dershanede, eririm.. 
Çok hayalciyim değil mi? Bence değilim, gerçek bu. Olmayan bir şeyi anlatmıyorum, olanı söylüyorum. Sadece ülkemin doğusu mahrum zannediliyor her şeyden ama değil, batısı da böyle maalesef. Doğuya kimse gitmiyormuş da orada kimse durmuyormuş. Ben giderim diyorum, bunu atanamadığım için söylüyorum sanılmasın, en başından beri bunu söylüyorum ben. Giderim, kalırım her şartta çalışırım diyorum, kendimce söylenirim en fazla ama bırakıp da gitmem.. Gönderilmiyorum.. 
Geçen yıl derslerine girdiğim öğrenciler beni görünce şunu dediler:
"Öğretmenim, biz sizi çok bekledik."
Çocuklar öğretmen bekliyor!!!
Milli Eğitim çökmüş durumda. İnsanda azıcık ar olur da ben beceremiyorum deyip çekilmeyi bilir ama demek ki amaçladıkları şey içinde bulunduğumuz şu lanet durum olsa gerek ki hâlâ mutlu mesut görevlerine devam edebiliyorlar. 

2010 KPSS
Eğitim bilimlerinde 500 kişi 120'de 120 yaptı deniliyor. Vay arkadaş.. ÖSYM, 120'de 120 soruyu hatasız hazırlayabildi mi ki adamlar 120'de 120 yapsınlar.?
Sorular kolaymış (!) Kral Çıplak biliyor musunuz acaba? Ben biliyorum da hani bilmiyorsanız diye. 3 senedir giriyorum ben sınava.  Her sene biraz daha biraz daha biraz daha çalışıyorum. Hayatımda duymadığım terimlerle doluydu sınav. Neresi kolaydı? En biliyorum diyen bile 120'de 120 yapamazdı, kaldı ki 500 kişinin yapması imkansızı bile aşıyor. 
İlk duyduğumda, bir kişi yapmış sandım, imkansız gibi görünüyor ama olabilir dedim, belki gerçekten aşmıştır kendisini, ki gerçekten o sınavda bu bile imkansızdı. Sonra sonra rezillikler ortaya çıkmaya başladı. 500 kişi denildi, 500 kişi.. Artık bizi nasıl salak yerine koydularsa adamlar öylesine bir iki soruyu yanlış işaretlemeye bile tenezzül etmemişler. Bu 500 de tenezzül etmeyen kişiler, bir de bunun bir iki yanlış olsun işaretleyeyim de soruları aldığımız belli olmasın diyenleri vardır malum. 
Eğer 10'dan fazla kişi 120'de 120 yapmışsa soruların çalınmış olması benim için kesindir kimse de değiştiremez bendeki bu fikri. Ki zateeeen kaç 10 bulundu, ohhh meaşallah.
Ayrı ayrı kişilerin anlattıkları olaylara göre çıkacak soruları sınavdan önce bilen koca bir güruh var. Ama gel gör ki bunun ispatı yok. Gerçi gören göz için soru kitapçıklarını incelemek bile çözümdür şu durumda ama neyse.. Anlatanların da desteğiyle ulaşılan yer: Gülen cemaatine ait dershaneler.. Onlar suçludur diyemem, dediğim gibi fazlaca kanıt yok kimin ne yaptığını anlamak için, kanıt olamayacağını da bildikleri için zaten 120'de 120 yapmaktan çekinmemiş adamlar.

KPSS 2010 skandalı hakkında konuşan benim gibi insanlar hakkında Ünal Bey'in yaptığı yorum: "Mutsuz insanların feryadı"
Yapamadığımız için, bu sınavı atlatamadığımız için bağırıp duruyoruz değil mi?
Ben mesela skandal olmasa da atanamayacaktım muhtemelen. He bu da benim suçum değil. Bu sistemin suçu. Yanlış bir sisteme inanacak kadar "ayarlayamamışım" kendimi belki de. 
Verdiğim emek, kaynaklara yaptığım masraf... 3. girişim siz hesaplayın işte.. Saatlerce, günlerce çalıştım bu sınava. Bir dünya kaynak aldım, olmayan paramla.. Başkalarından borç aldım. 
ÖSYM başkanının yaptığı basit açıklamalar bu skandalı reddeden değil aksine destekleyen açıklamalardı. İdiot olsa fark eder bunu. Yok saymaya çalışıyorlar bu kesin.
"500 kişi değil birkaç yüz kişi" açıklaması da ayrı enteresan. "Belki çalıştılar yaptılar ne belli" ise hepten komik. Onu biz değil siz belli edeceksiniz efenim, biz işaret ediyoruz, gerisi size kalmış. He bir de "Sorular çalınsa şimdiye kadar haberimiz olmaz mıydı?" da demiştir kendisi. 

Bir de "Konuşacağınıza çalışın da siz de yapın" diyen geri zekalılar var. Geri zekalı evet, başka türlü tanımlayamıyorum bu arkadaşları. Ölçmüyor diyoruz, neyi ölçtüğü belli değil bu sınavın diyoruz. Verim ortada diyoruz, çalışın da yapın diyor adam. Motivasyonu bozan o kadar çok neden var ki, yapabilecekken bile yapamaz hale geliyorsun. Her sene biraz daha umutsuzluk, biraz daha belirsizlik.. Ben konuşmayayım, çalışayım ama yine, sonra birileri kopya çeteleri kursun, soruları/cevapları çalsın.. İyiymiş, senin mantık. 
İlkokuldan beri başarısız olan bir zat, karnesi kırıklarla dolu biri birden öğretmen oluveriyor ama sen yıllardır ter içinde emek vermişsin, KPSS'de takılıp kalıyorsun? Bu mudur sizin adaletiniz? Sıfır puanla, 12 puanla atananlar varken benim 85 üzeri bir puan almam gerekiyor. Hey maşallah.. Sistem mükemmel, ben ahrazım yani. 

Başka işler yapın diyen arkadaşlarıma da lafım var. Öğretmenlik, halkla ilişkiler okumak gibi değil. Yapabileceğin fazla bir iş yok. Öğretmenlik işte her şekilde sadece çalışacağın yerler değişiyor. Dershane, özel okul, özel ders ya da Milli Eğitim. Herkesin branşı bu seçenekleri bile sunmuyor, mesela benim branşımda kimse özel ders almak istemez, dershaneleri şimdiye kadar doldurdu zaten arkadaşlar, keza özel okullar da böyle.. Yani herkesin karşısına aynı olanaklar burada da çıkmıyor maalesef. Denedim, başka bir işte çalışmayı da denedim ama olmadı. Gözümün önüne beni bekleyen çocuklar geldi, anlattıkça abarttığımı sanıyorsunuz biliyorum ama değil işte. 700 liraya güzel bir iş bulmuştum, masa başı. Hem de devlet dairesinde ve kendi şehrimde ama olmadı işte.. Çocuklar beni beklerken ben müdürlerin açmayı beceremedikleri msn'lerini açmak için çalışıyordum, yeni araba alan müdürün arabasını inceliyordum (zorla).. Mahalle baskısı mı deniliyor şimdi, o da cabası.. Öğretmenliğin kutsal bir meslek olduğu öğretilmiş yıllarca -ki benim gözümde de öyleydi- insanlar başka iş yaptığımı görünce aşağılıyorlardı. Hadi birini umursama, diğerini umursama ama bitmiyor ki.. Yapabileceklerine bakıyorsun, çooook şey.. Yaptığına bakıyorsun, hiiç.. İşe yarayabilecekken yarayamamak.. Bu ağırlık insanı intihara götürüyor işte. 
Başka iş yapsan da evde otursan da aynı düşünce buluyor seni eninde sonunda. 

Bir sürü arkadaşımız intihar etti KPSS yüzünden. 
Skandal benim gözümde kesindir, 3 yıllık KPSS giricisi olarak söylüyorum bunu. Ha cemaat yapmıştır yapmamıştır bilemiyorum ama kim yaptıysa bu intihar eden arkadaşlarımız da dahil bütün emek verip de emeğinin karşılığını alamamış arkadaşlarımızın hakkına bile isteye girmişlerdir. 
Üç kuruş için mi satıyorsunuz kendinizi? Bu kadar mı acizsiniz? Hangi inanç, hangi emel bu rezilliği haklı çıkarabilir? 
Eğitim vermek için delirmeme rağmen, gelen torpil tekliflerini reddettim ben. Muhtemelen gözünüzde salağın tekiyim ama ben insanım. O şekilde gitsem utanmadan öğrencilerin karşısına geçsem ne öğretebileceğim, hangi doğruluğu hangi dürüstlüğü hangi yüzle anlatacağım..?

Sevgili Hükümet, 
Tüm bunlara göz yumduğun için bu yazdıklarımı üzerine alın. Haklarını arayan öğretmen adaylarını göz altına aldığın için bile utanmıyorsan... 

Şu habere göre araştırma başlatılmış. Sınavın iptal edilme olasılığı varmış ya da işte güya kaç kişinin bu haltı yediği öğrenilecekmiş de bilmem ne.. 
Ne kadar kötüdür, yaşadığın ülkeye güvenememek.. Hiçbir sisteme güvenmiyorum arkadaş, bu nasıl iştir.? 
Bu olay bile unutulacak bir olay ülkemde. Hadi diyelim sınavımız iptal edildi ve yeniden sınava girdik, aradan ay geçmiş, tekrar sınava girmek nasıl bir strestir, tekrar aynı şeyleri yaşamak.. 
Puanım kötü evet ama tekrar sınava girecek gücü bulmam zor olacak, ki bu da zaten çok büyük haksızlık. Ne tarafından tutarsan tut boktan bir iş bu. Yazık onca emeğe, masrafa, her şeye.. 

Şurada toplanmış gibi aslında her şey:
http://www.facebook.com/group.php?gid=118257471560586&v=wall
Resimlere de özellikle bakın, olaylı sonuçlarla ilgili ekran görüntüleri var. Sosyoloji mezunu eğitimde 120'de 120 yapıyor. Eğitim sınavını bilmeyenler için normal gelebilir bu, anlarım ama öğretmen adayları bilir ki: İmkansız bu!
Sayfadaki ve memurlar.net'teki arkadaşlar, ajan gibi çalışmışlar açıkçası, tabii sonuçta herkesi ilgilendiren bir konu. Onlar daha somut şeylerle gelmişler. Bu süper zekilerin çalıştığı dershanelerin ortak olması gibi. Üstelik sınıf arkadaşlarından bilgiler almışlar dersleriyle ilgili vesaire. Arkadaşlara vahiy gelmediyse eğer sorular önceden servis edilmiş kendilerine, bu açık, çoook açık.
Ben yine de ispat edilene kadar suçlamayacağım cemaati ama şu kesin bu sorular birilerine servis edildi! 
Anladığım kadarıyla eğitim soruları ellerine daha erken geçti. GY-GK daha sonra. Ama genel kültür netleri genelde düşük, bazılarının eline geçmemiş bile olabilir, cevapsız olarak sadece sorular geçmiş olabilir ya da ezberleri kıttı bilemiyorum artık.
Puan sıçramaları normaldir, ilk sene çalışmamıştır ikinci sene olmuştur mesela bu olabilir. Ama adam 2008 ile 2009'da 50 yanlış yapıp da 2010'da 120 net yapıyorsa üstelik bu adam tek de değilse bu işte bir gariplik var demektir. Hele de bu adamların ortak bir özelliği varsa.
Ayrıca bu konuda mücadele eden insanlara hadi ispatla demek saçma, sonuçlarla geliyorlar sana ve soruyorlar. Bunu ispatlamak soranlara değil, sana düşer. Değilse ispatlayacaksın. Şimdilik bariz çalınmış görünüyor, eğer yok değil diyorsan sen ispatlayacaksın, şüpheye düşenler değil.
Münferit bir olaymış. Ünal Bey, geçen sene olan olay için de münferit demişti. En az 1000 kişiden bahsediliyordu. Şimdi de durum farklı değil ve evet tabii ki yine münferit bir olay..(!)

http://www.facebook.com/video/video.php?v=134900879886565
http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=kpss+2010+kopya+skandalı&i=20035675



Bu yukarıdaki sonuçlar bir çifte ait. Cemaate yakınlıkları ile biliniyorlar, bu iddialardan sonra Facebook'tan siliyorlar hesaplarını. İlk sonuç matematik öğretmenliği bitiren abimize, ikinci sonuç ise sosyoloji bitiren ablamıza ait. 
Bu arada bu kişilerin isimlerini, adreslerini orada burada paylaşan arkadaşların yaptığı onaylanacak bir davranış değil. Böyle saçmalıklara gerek yok. Galeyana gelmeye ne kadar meraklı olduğumuz ortada, bu çift ve bunlara benzer diğerlerinin kimlik bilgilerini orada burada paylaşmak pek hoş olmasa gerek.






Bir de özellikle belirtmek istediğim birkaç bir şey var. 
ÖSYM evet son zamanlarda bir sürü skandal yarattı ama onlara da fazla yükleniliyor. Zor şartlar altında çalıştıklarını uzun uzun anlatmışlardı hatırlarsanız. Bütün sistemleri sınava dayalı bir devlet ÖSYM gibi bir kuruma ilgi göstermezse ne olur efendim? İşte bunlar olur. 
Orhan Gencebay gibi oldum: "Bence sen de haklısın" Yine de yaptığı açıklamalar hiç ama hiç hoş değildi. Çocuk avutur gibi cevaplar, bilmiyorum ki kimden öğreniyorlar böyle mahalle ağzıyla açıklama yapmayı. 
Bir de şu var işte:
Elbette bu yapılan şey yanlış, çok yanlış. Ama bir insana bu kepazeliği yaptıracak şartlara neden olanlarındır asıl suç. He tabii neden ben yapmadım da onlar yaptı değil mi, orası da vicdanla ilgili olsa gerek. Ben çok eminim kendimden ama yine biliyorum ki, bir sürü insan bu sistemden çıkış yok, buna mecburuz diye eline sorular geçse değerlendirirdi bu fırsatı. Derdim buna neden olan, göz yuman, bu durumu yok sayanlarla.. Soruları alan arkadaşlar, her ne kadar başkalarının haklarına girmiş olsalar da onlar da aslında birer mağdur. Yıllardır çeşitli şekillerde farklı farklı kesimlerden insanlar torpille, şununla bununla bir şekilde öğretmenliğe başladı. Yani insanı zorla şu rezalete mecbur edenlerindir asıl suç. 
Ve böyle bir şeyi kendi çıkarları uğruna kullanan bir başka kesim varsa onundur. 
Dileğim bu olay en zararsız şekilde sonuçlansın. Gerçekten çok üzücü, herkes için. Koskoca bir cemaat zan altında kaldı, bir sürü insanın hakkı yendi, maddi manevi zarara uğradı insanlar.. Ne desem boş, hiçbir şekilde içinden çıkılmaz bir durum yine bu.
Geçen sene olduğu gibi bu sene de iptal edilmeyecek bu sınav, açıkçası benim böyle bir beklentim de yok zaten. O da ayrı bir haksızlık olurdu çünkü.
Hâlâ iyimser olmaya çalışarak, bir şekilde "gerçek" suçlular kimse onların bulunmasını temenni ediyorum. 
Sonuçta soruların servis edildiği kişiler de tabiri ne kadar caizdir bilmesem de nefislerine uymuşlardır diyebilirim sanırım. Üzülüyorum onlar için de, kendim ve diğer mağdurlar için üzüldüğüm gibi.. 
Hepimize de sabır diliyorum, lazım bize bu.

Not: Yazının tamamını okuyacak kadar sabırlı olmayanlar yalan yanlış yorum yazmazlarsa saygı duyarım onlara, valla bak. Yazının içinde zaten özellikle belirttiğim kısımları yorum olarak da üstelik de bana kafa tutmak için yazınca olmuyor biliyor musun, yorum yazmanın da bir usulü var çünkü.

Not: Sınavda ne yaptığımı kontrol etme alışkanlığım ezelden beri yok. O yüzden ne kadar net yapmışım, ne gelmiş umurumda değil. Gerçekten netlerim ortadan kaybolmuşsa bile bunu fark edemem. Bu nedenle de çıkıp netlerimi tekrar hesaplayın demem, diyemem. Ben kendim hesaplamamışım, adamlar niye tekrar hesaplasın. Bu yazıyı kendim için yazmadım, bunu bir belirteyim. Kopya falan olmasaydı da ben bu sene yine 85 üzeri alamazdım zaten. Bu yüzden bana yapılan haksızlığın telafisi beni ne batırır ne çıkarır, hiiiiç etkilemez. Bir iki puanın bu sınavda ne kadar önemli olduğunu bilen bilir, 25-30 yaşına gelmiş adamın bir sene evde oturmasının acısını da bilen bilir. Bunları göz önüne alalım, bu konuda konuşurken. Empati!

Not: En tepedeki fotoğraf, bu skandala karşı tepki göstermek için oturma eylemi yapan öğretmenlerden birinin gözaltına alınırken çekilmiş fotoğrafı.

35 yorum:

pippi haşmet dedi ki...

Savcılık savcılık! Suç duyurusu cümleten.

simeranyam dedi ki...

Yazını taa en baştan sonuna kadar okudum pippi..

Aslında koya olayı yeni çıkan bir şey değil.. Senelerdir olan bir şey.. Geçen sene aynı dershanede bulunduğum bir arkadaşım anltıyor: "yahu kıza gözümün önünde teklif ettiler.. 5 milyar parayı ver, biz senin sıranın altına cep telefonu koyacağız sende sınavı yapacaksın" aynen böyle dedi diyor.. Ben bu işin çetesi olduğundan filan şüphelenmeye başladım..

Cemaat olayına gelince.. Bende cemaat dershanelerine gittimi yahu soruları verselerdi bana verirlerdi :)

Polislik sınavı için soruların verildiği söyleniyor, hatta kızın biri (dershaneden olmadığı halde) dershaneye soruları almak için gelmiş.. Hocamız bu durumla o kadar çok alay geçtiki.. bu durum cemaat dershanelerin kapısında abdestmatik olduğu söylentisine benziyor :)

ha o kişilerin cemaatle yakın bağlantısı ne alaka diye sorarsan bu cemaatin içinde o kadar zirzop takımı varki pippi anlatamam sana..şeytana uyup yapmıştır şahsiyet ama bunu cemaat yaptırdı gibi lanse edilmesi beni üzüyor..

ki bu sene gittiğim dershanede bile "abi olmazsa parayı yatırır kopya çekeriz" diyenler bile oldu..

össde var, kpssde var..

ama şuan bende eminimki kendini bilmez şerefsizler kopya çekti.. Bir sürü insanın hakkına giriyorlar.. Belki ben bu dünyada bir şey yapamıcam ama yakalarına yapışıp hesap soracağım günü bekliyorum..

kendi puanım yetiyor ama yettiği halde atanamayacakların psikolojilerini düşündükçe onları anlıyorum.. sisteme hiç girmiyim bu bi yazı olur çünkü :)

yorum biraz uzun oldu kusura bakma.. Allah yardımcın olsun..

Loana dedi ki...

ben de baştan sona okudum, birkaç dakika önce de rectoa'nın yazdığı kpss yazısını okumuştum valla ne diyeceğimi şaşırdım. rezillik üstüne rezillik. umarım kimsenin hakkı yenmeden bir nihayete varır tüm bu yaşananlar. umudum olmasa da.

pippi haşmet dedi ki...

İlgili blog yazılarının linklerini ekleyeceğim buraya rastladıkça:

http://malingozu.blogspot.com/2010/08/bosluklar-doldurulamayan-hayatlar.html

pippi haşmet dedi ki...

http://ferdayilmaz.blogspot.com/2010/08/anlatamam-gorduklerimi-o-neseli-cocuga.html

pippi haşmet dedi ki...

http://slnnn.blogspot.com/2010/08/biraz-da-ben-soveyim-kpssye-ve-geri.html

pippi haşmet dedi ki...

http://blogeditoru.blogspot.com/2010/08/2010-kpss-soygunu-sorular-ve-cevaplar.html

Nina dedi ki...

Daha önce yazmış olabilrsiniz belki ama sormak istiyorum formasyon hakkında ne düşünüyorsunuz? Bence öğretmenlik okuyanlara haksızlık oluyor ama bölüm okuyanların da çalışabileceği alan çok kısıtlı. Zaten yazınızda da belirttiğiniz gibi KPSS baştan sona saçmalık katılıyorum bin bir türlü ayak oyununun döndüğü mide bulandırıcı bir gerçek. Ben umudumu kestim açıkçası çünkü yoruldum artık sınava hazırlanmak ve yarış atı olmaktan, özel sektörde sürünmek de hiç hoş değil ama başka alternatif bırakmıyorlar.
Yazı çok güzel ve açıklayıcı olmuş, bir gün her şeyin bizler için daha güzel olması ümidiyle.

cemo dedi ki...

Tam çıkartan 500 civarı akıldane varsa eminim en az 10-15.000 kişi almıştır o soruları...

Daha önce polislik sınavında da kopya çelikdiği ortaya çıkmıştı sınav iptal edilmişti...

Hepsi cemaatin başının altıdan çıkıyor benden söylemesi.

Kolyekolik dedi ki...

Tam mezun olacağımız sene çıkarmışlardı bu KPSS denen illleti.İlk duyduğumda da kanım ısınmamıştı zaten.

Girdim sınava aldığım puanla tabiki atanamadım İngilizce öğretmeni olarak.Çünkü benim sınavda tarih, coğrafya, MATEMATİK(10 senedir görmediğim) ve eğitim bilimleri yapmam gerekiyordu. İngilizce soruları yapmanın katsayısı ise -İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ isteyenler için- "0" dı.. evet koca bi SIFIR!iNGİLİZCE ÖĞRETMENİ OLMAK İSTİYORSUN AMA SINAVDA İNGİLİZCE YAPMAN HİÇBİR ŞEY İFADE ETMİYOR..

Atanamadıktan sonra bir süre sözleşmeli çalıştım devlette, sonra özel okullar hem Ankara'da hem İstanbul'da .. Saolsun İstanbul'dakilerin yöneticileri de ellerinden geleni yaptılar öğretmenlikten soğutmak için.. Öğretmenliğin dışında herşeyi yapmamızı istediler..Bi okul stantta durun AVM'de dedi..gece saat 10'lara kadar okul tanıtımı için.. En son çalıştığım yatılı okulda 200'e yakın yatak topladım, hademeler isyan edip görevi bıraktıkları için..

7 senenin sonunda ne mi oldu?? Ben pes ettim ve şu anda huzur içinde yaptığım takılara kendimi verdim! Ha şu anda ne mi oluyor? Ben üniversite ve EĞİTİM MASTER'I diplomamla evde oturuyorum ama İstanbul'un göbeğinde, evimin yanındaki devlet okulunda, KPSS'de benden "yüksek" puan aldı diye BiLGİSAYAR MÜH. mezunu biri, biraz İngilizce biliyor diye İngilizce öğretmenliği yapıyor.. Malesef gördüm çocukların defterlerini.. Yazık çok yazık..

Sistemmiş!!!

Haşmet'im.. Kusura bakma, uzun oldu ama "ezan" konusu gibi bu konuda da çok doluydum be yav!!

pippi haşmet dedi ki...

simeranyam, bir şeyler döndüğü kesin. Yazıda da anlattım, kimin yaptığını bilmiyorum yani elbet tahminler var ama nasıl emin olabilirsin ki delilin olmayınca. O yüzden direkt cemaatçiler yapmıştır demedim ben de.
İhtimal dahilinde.
Ve evet dediğin gibi bu sadece KPSS için geçerli değil, tüm sınavlarda benzer rezillikler yaşanıyor. ÖSYM başkanı, bazı şehirleri kontrol edemiyoruz diyorsa zaten o sınavdan ne beklersin..
Ah!!

pippi haşmet dedi ki...

Loana, gelen tepkileri görsen, rectoa gelen sorularla uğraşırken ben de sitedeydim, okudum hatta bana da geldiler dalga geçip gittiler benimle sağ olsunlar.
Atanamıyorum ya, dalga geçilebilecek bir insanmışım.
Sabır diyorum ne diyeyim.
7-8 sonra artık atansam da atanmasam da evlenecektim zaten. Dün aldığımız bir kararla gidiyoruz efenim buralardan. Bu ülke yaşanılır bir yer olmaktan çoktan çıkmıştı ama yine de şans verip duruyordun. İnadına inadına aynı yılanlara sokturuyor millet kendini. Onlar çekmek istiyor olabilirler ama biz daha fazla katlanamayacağız sanırım.
Hayırlısı olsun ne diyeyim..

pippi haşmet dedi ki...

Nina, o tür bölümleri tercih etmiş arkadaşlarımın çaresizliğini de anlıyorum ama 4 sene boyunca anamız ağladı eğitim derslerini alırken. Stajlara gittik, bir sürü konu anlattık, bir sürü plan hazırladık, çok afedersiniz kıçımızdan ter aktı okulu bitirene kadar.
Çok saçma buluyorum bu nedenle. TR'de insanlar iş sahibi olmak için üniversite okuyor. Zilyon tane bölüm açmanın manası ne? Bu bölümlere zilyon tane öğrenci almanın manası ne? Mesela adam coğrafya okumuş, ne yapsın bu adam.. Öğretmenlik kolay geliyor gözüne. Ama eğitim fakültesini emeğiyle kazanmış, fakültede emeğiyle okumuş arkadaşların da hakkı yenmiş oluyor bu şekilde. Açıköğretimden bile alınıyor artık. O zaman kapat eğitim fakültelerini sen de kurtul ben de derler adama.

Çok mu sinirliyim ben? Evet evet çok sinirliyim :(

pippi haşmet dedi ki...

cemo, Soruları mı aldılar yoksa direkt sistemde mi bir oynama oldu kendileri için orası da meçhul aslında.
Çok yazık.
Her sınavda yaşanıyordu, herkes göz yumuyordu ama pes artık 1-2 kişi değil 10-20 kişi değil 1000'lerden bahsediyoruz.
Çok fena çoook. Bunu açığa kavuşturmayacaklar ama gör bak. Kapatacaklar üstünü. İstediğimiz kadar konuşalım, anlatalım. Bu ülkede çok kolay oluyor örtbas etmek..
:(

pippi haşmet dedi ki...

Kolyekolik, benim de durumum odur bundan sonra. Ev ortamım iyi değil, ekonomik durumum iyi değil. Amacım gerçekten öğretmekti. Çok salakmışım diyorum ama en azından onurluyum ben.
Bundan sonraki KPSS'ye sanırım girmeyeceğim, şimdi sinirle mi böyle hissediyorum yoksa böyle devam eder miyim bilmiyorum ama.. Bu sene kendime öylesine bir iş bulacağım. Sonra da kendimi çok sevdiğim hobilerime vereceğim. Kendi alnımın teriyle kazanırım hiç değilse, bu rezilliklere alet olmadan..
Ne insanlara ne fırsatlar sunularak öğretmenlik veriliyor... Durum feci. Sistem kötü. Düzeltilmesi de öyle bir iki değişiklikle değil ciddi bir reformla olacak iş. Ama onu da yapacak hükümet bu hükümet değil.
Lanet ettim artık gerçekten..

i_was_mad dedi ki...

adamlar cümbür cemaat götürmüşler ama ben hala kpssnin önemini anlamış değilim.

Geveze dedi ki...

şimdi olay şöyle; o 500 kişiye sorular malum oldu çünkü onlar mübarek insanlar. çünkü onlar dindar insanlar. çünkü onlar temiz kalpli insanlar. çünkü sistem sadece onlara kötü, biz hep kaymağını yiyoruz. çünkü asıl ezilen onlar, biz burjuva oluyoruz.


çünkü burası

-biip spoiler'ı-
BOKTAN
-biip spoiler'ı-

bir ülke(?), çünkü burada hiçbir sistem işlemez, çünkü burada doğru bir şey bile doğru olarak kalamaz. çünkü burası türkiye.

welcome to hell gibi oldu, yangına körükle gitme hissini yaşadım ama neyse.

pippi, canım sana da sabır, çok çok sabır diliyorum. mevzuu tam cinnetlik.

Selin dedi ki...

Örnek olarak anlattığın arkadaşına benzer çok öğretmenim oldu, onları hatırladım okuyunca. İngilizce bilmeyen İngilizce öğretmenim vardı benim, çok gülerdim o zaman, şimdi daha çok gülüyorum bu gördüklerim karşısında. Artık yapılacak başka bir şey gelmiyor aklıma. Sinirden her şeye gülüyorum.

Sana da ne desem boş biliyorum, yazmak biraz da olsa iyi gelmiştir umarım.

Yalnız kurbağa dedi ki...

Yazdıklarının tamamını okudum, her kelimesine katılıyorum. Çok haklısın. Bir sene önce yarı net çıkaramayanlar bu sene başımıza birinci oldu hemde yüzlercesi... Ösym yönetiminin de bu işin içinde olduğuna inanıyorum. Yorumlardaki bir arkadaşın değigı gibi cümbür CEMAAT götürüyorlar:(. Tarih okluyorum 3. Sınıf ısallah, öğretmenlik yapmak istiyorum ama durum bu şimdiden kara kara düşünüyorum....

DeliRapunzel dedi ki...

sınava girmedim, mesleğim gereği girme gereği de duymuyorum ama olanları okudukça sinirden ağlayasım birilerini yumruklayasım geliyor. allah belamızı vermiş millet olarak, şimdi birde işin referandum boyutu var aklım ona takılıyor, kpss de ve hersene her çeşit sınavda bu kadar rahat bu kadar yüssüzce fütursuzca sahtekarlıklar yapılıyorken önümüzdeki referandumda ve seçimlerde çıkacak oy sonuçlarına nasıl güveneceğiz?
bardağı taşıran damlalar bunlar. sınava girmiş herkese geçmiş olsun diyorum ve herkes adına gerçekten üzgünüm...
güzel günler görelim artık, güneşli günler....

bossa nova dedi ki...

Yazını da yorumları da okudum ve bu kadar güzel özetlediğin için tebrik ederim. Ben de İngilizce öğretmeni adayı olarak aynen yukarıda yorum yapmış arkadaşa katılıyorum. Branşında ne kadar başarılı olduğunun hiç de önemi yok. yeter ki seni sıraya koysunlar, kopya mı çekmiş nolacak canım sen sıraya koy da. Diz de, sınır bellet de sırayla ata. Oldu canım. Küçük çapta olunca önemi yok diyordun 3 -5 kişi oldu onlarca yüzlerce. Hadi bakalım çık şimdi işin içinden.

İrma dedi ki...

bende tarih bölümü mezunu olarak ztn atanması imkansıza eş değer okuduğu bölümde gördüğü dersler unutmak için 4 yılını harcamış biriyim.
önüme koyuyor matematik. hadi çöz yoksa olmaz diyor
eğitim bilimleri dersen de dur bi bismillah bana formasyon da vermiyor Yök...
kısaca dertliyim 2 yıl boyunca matematik kursuna gidip vatandaşlığı sular seller gibi ezberleyip ölümüne memur olmaya çalışıcam tabi kopya çekenler, torpili olanlardan yer kalırsa !

Nina dedi ki...

Doğru söylüyorsunuz da işte söylemek yetmiyor. Bu sistem hepimize kafayı yedirtti sağolsun. Ben de bu yıl mezun olacağım ve 2011 de lisans yerleştirme yapmıyor KPSS buna ne dersiniz? 2012'yi beklememiz lazım ki bu da bir yıl kayıp demek. Hoş zaten sınava girenlerin halini de görüyoruz. Özel sektördeki denetimsizlik ise bir başka tartışma konusu. Bize seçenek bırakmıyorlar. Zaten yapmamız gereken iş için 4 yıl eğitimin aldığımız iş için tekrar sınava sokulmamızın mantık dışı olduğunu anladığımız günler geldiğinde hepimiz daha mutlu olacağız.
Yazdığınız cevaba da tamamen katılıyorum neden açılıyor bölümler ben iibf okuyorum üstelik iibf de zor bir bölüm okuyorum. bir de ben ve benim gibilerin halini düşünün. Aynen söylediğiniz gibi kıçımızdan ter aksın millet evde yata yata okusun. Aöf mezunları örgün mezunlarını geçti bizim bölümlerde. Ne desek boş.

Adsız dedi ki...

http://adalettimi.blogspot.com/2010/08/cemaat-beni-devlete-sokacak.html


“Cemaat beni devlete sokacak”
DENIZ COsAN/BIRGuN

KPSS’deki calinma iddialari surerken, sinav oncesi bir akrabasina “Cemaat beni devlete sokacak” diyen bir kisinin sorularin tamamina yakinini yapmasi dikkat cekti

MATEMATIgI BIR ANDA GELIsTI!
Gazetemize gelen bir istihbarat, sinavdaki cemaat golgesini guclendirdi. Yakin akrabalarinin gazetemize yaptigi aciklamaya gore “Beni cemaat devlete sokacak” diye belirten E.o. isimli bir kisi ilk kez KPSS’ye 2003 yilinda girmis, ve hic matematik yapmamis. 2007’de ise ALES’e girmis burada da 54 puan alip hic matematik yapamamis. Ancak 2010 KPSS’de sorularin neredeyse hepsini yapmis.

pippi haşmet dedi ki...

i_was_mad, milli eğitimde görev yapmak için şart bu. Başka türlü olmuyor maalesef. He dershaneler, özel okullar var ama o da bana uymuyor.
Adamlar götürmüş artık kim götürdüyse bu ilk de değil muhtemelen.

pippi haşmet dedi ki...

Geveze, gerçekten cinnetlik. Tek başına bile cinnetlikken bir de anlamamak için özel çaba sarf eden insanlar var. Salaksınız, çalışsaydınız yapardınız, kazanamadığınız için bu kadar sesiniz çıkıyor...
Biri geldi dedi ki, "oh işte sınav da iptal olmayacak sen de terlediğinle kalacaksın cicim."
Ne desem boş.
Sınav kolaymış.. İlk oturum kolaydı evet ama ikincide bir kişinin yapması bile mucize olurdu. Ne desem boş..

pippi haşmet dedi ki...

Selin, geçen sene ücretli öğretmenlik yaptığım okuldaki ingilizce öğretmeni açık öğretim mezunuydu. Kadına basit bir şey sordum. Basit ama ben ingilizce okumam kötü, o yüzden telaffuz edemedim belki o telaffuz eder diye. Edemedi..
Ne bileyim ya, öyle işte.. Ben de artık gülmeye başladım.
Komik aslında :)

pippi haşmet dedi ki...

Yalnız kurbağa, ben bıraktım bu işi. İnşallah senin olur da güzel güzel öğretmenlik yaparsın. Ben bıraktım artık ilgilenmiyorum.
Yapım eki ile çekim ekini ayıramayan Türkçe öğretmenlerini çalıştırmaya devam ettirsinler ne diyeyim..

pippi haşmet dedi ki...

DeliRapunzel, benim umudum kalmadı. Daha önceki seçimlerde de yaptılar bir sürü şey, sınavlarda da yaptılar delil yoktu aha şimdi var ama ciddiye alan yok. Bu kadar çok delil koyuyorsun adamın önüne, delil yok diyor hala. Geçmişe mi gidelim, suç üstü mü yapalım, ne demeye çalışıyorlar anlamıyorum ben.

pippi haşmet dedi ki...

bossa nova, "beş yüz kişi değil birkaç yüz kişi" diyor adam, şaka gibi ama değil.
Türkçe konusunda hiçbir bilgisi olmayan adamları öğretmen olarak atadılar, ben alanımda çok çok iyiyim ama...
Bitti işte benim için öğretmenlik. Daha fazla zaman kaybetmenin anlamı yok. Mücadele ettiğim şey sadece şu saçma sistem zannediyordum ama değilmiş. Ben insanlarla da mücadele etmek zorundaymışım, o kadar uzun boylu değil. Yel değirmenleriyle mücadele edecek gücüm kalmadı artık.
Bıraktım.
Ne halleri varsa görsünler.

pippi haşmet dedi ki...

İrma, kalır da işte zor. Gerçekten çok zor.
Berbat ettiler sistemi.
Toparlanamayacak, onu da biliyorum.
Diyecek bir şeyi de kalmıyor insanın artık.
Ben pes ettim.

pippi haşmet dedi ki...

Nina, olayın elle tutulacak bir tarafı yok. Herkes mağdur bir onlar normal normal yaşıyorlar. Sistemin her tarafı fire veriyor, doğru çalışan bir şey yok, yok.
Rezillik gerçekten.
Allah hepimize kolaylık versin, en çok da sabır versin. Kafayı yememek mümkün değil.

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Atamalar ertelendi!Ağızlarımıza birer parmak daha bal çaldı ş*refsizler.Ne işe yaradı!Atı alan Üsküdar'ı çoktan geçti!Bu bir oyalamaca,senaristler iyi yazıyor!Yazsınlar...Bu konu hakkında yorum yapmaya,post yazmamaya yeminliydim!Sen ben içinde neler neler yazmışın ellerine kollarına sağlık!

PS: Kolyekolik aynı durumdayız!10 sene oldu,branştaş olmamız,kaderdaş olmamıza neden sanırım...

pippi haşmet dedi ki...

Üsturupsuz Yazar, hiiiç mi hiç umurumda değil artık. Ne halt ederlerse etsinler. Ben anlayacağımı anladım, göreceğimi gördüm.
Bundan sonrası yok benim için. Bir daha girmeyeceğim sınava. KPSS'den de bahsetmeyeceğim artık. Ağzımı bozmadan bitireyim yorumu neyse.

Öğretmenlikten vazgeçtim ben bu son olaylar yüzünden. Önce biraz umudum varmış demek, onu da kaybettim. Ne öğrenciler, ne milli eğitim, ne başka bir şey. Hiiiçbir şey umurumda değil artık.
Hayırlısını versin allah.

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Pippi Haşmet,

Ben de vazgeçtim,artık kim yapmak isterse yapsın ama ben mesleğimi yapmayacağım.En azından MEB'de kendimi harcatmayacağım.Kendi kendi kendi adamlarını alsınlar,kendi alanlarında at koşturup kukla oynatsınlar.