24 Nisan 2010

South Park 201. Bölüm ve Öncesi


Bir gün de güzel haberler alalım sadece, yok mudur acep öyle bir imkan? 
Bence gazeteciler bir gün belirlemeli ve o günü güzel haber günü ilan edip cicili bicili haberler vermeli. Gerçi kime göre neye göre güzel durumu da çıkıyor da neyse.. 
Bre gerizekalı güzel haber izlemek istiyorsan git Akıllı TV seyret sabahtan akşama kadar ya da gazetelerin internet sayfalarındaki yarı çıplak hatunlara bak, yok kaşınıyorum ben de evet.

Bugün özel bir gün malum.
24 Nisan 1915'i hatırlamak lazım. 
Ermeni de olsan Türk de olsan Fransız da olsan böyle şeyleri hatırlamak, düşünmek, sorgulamak, kendi içinde yargılamak adam olana zarar vermez, korkmamak lazım. 

**

Evet bitmez tabii başka bir habere bakıyorum: South Park yapımcıları tehdit edildi.. 
Daha önce şurada yazmıştım olayı. O olaya karşılık olarak birkaç kendini bilmez gidip ölüm fetvası vermiş yapımcılar hakkında. Radikal islamcı sitelerde yayınlanmış bu, hem de yapımcıların adresleriyle beraber..
201. bölümü izledim. Yeni bölümde Muhammed kelimesi biiplenmiş ve ayı kostümünün içinden Noel Baba çıkmış..
Yani geri adım var.

Eli silahlı olanların aklının ermeyeceği kadar güzel bir çizgi dizi South Park. Anlatmaya çalıştığım şey de bu. Karşında hoşgörüden anlamayan gerzek bir kesim var. Bile bile dil çıkarıp sonra da kovalanmamayı beklemek cesaret değil aptallık olur. Kovalayan hoşgörüsüz ama onun hoşgörüsüz olduğunu bile bile onu sinir etmek niye.?
Herifler bunu din için savaşmak zannediyor işte anla artık bunu değil mi? Eleştir, hatta bak elimde şu deliller var lan siz yanlışsınız de ben de desteklerim seni. Din konuşulmalı, eleştirilmeli ama insanların inandıkları şeylere hakaret etmeden. Bunu yapabiliyorsan yeteneklisindir, erdemlisindir gözümde. 

Bir yanlışın karşılığı bir sürü yanlış. O yazıyı yazarken bunun geleceğini biliyordum, yapımcılar da biliyordu. 
Yapımcılar korkuyor mu şu an bilmiyorum ama onlardan daha çok korkuyorum ben. Çünkü etrafımda bir sürü idiot var. Biliyorum yani idiotların geri adımdan falan anlamayacağını. 

Ahh ahh.. Hangi bir şeye üzüleyim ben de şaşırdım. Hangisine izan, hoşgörü dileyelim şaşırdım.. 
Dünya barışı uzunca bir süre daha sadece güzellik yarışması klişesi olmaya devam edecek sanırım. 

Ayrıca Muhammed'in yüzü biliniyor, kullanılıyor olsa o güç bisikletlerine binenler arasında olmasından gurur duyardım, şahsi düşüncem bu. Yüzünün görülmemesi bence de eleştirilecek bir şey olabilirdi tabii ona inananların tabu bildiği bir şey olmasaydı. Tabu olmasını istemiyorum o da ayrı tabii ama müslümanlar bunu istemediği sürece bana bok yemek düşer.

Dağınık oldu yazı ama şunu da söylemem lazım. Madem her şeyi göze alıp yayınladın ne diye sonradan yan çizip sansürlüyorsun? Amaç tabu yıkmaktı evet, ee sen şimdi Muhammed'i bile biiipleyince her şey de boşa gitmiş oldu.  Onların tehdit etme davranışını pekiştirmiş oldun. Bundan sonra böyle bir şeye kalkışanın tehdit edilme olasılığını ve tehdit şiddetini artırmış oldun. Buna üzüldüm.

Dizide takdir ettiğim cümle de şu oldu: Madem birine kostüm giydirip göstereceğiz o kişi neden Muhammed olsun mal mıyız biz sizin gibi.

Son sözüm: 
South Park'ı seviyorum.

Hiç yorum yok: