15 Nisan 2010

Saatler Neden 10'u 10 Geçeyi Gösterir


Minikken oyuncaklarım içinde bir de oyuncak saat vardı. Saat, aynı şu resimdeki gibi 10'u 10 geçeyi gösteriyordu. O zamandan sonra kime sorsam cevap alamadım. Büyüdüm ben bakayım bari kimseden hayır yok dedim ve buldum efendim geçenlerde. 

Evet saatlerin geneli 10:10 olarak karşımıza çıkar, peki neden?
Bildiğim kadarıyla kesin bir şey yok ama ben tee fi tarihindeki bir geleneğin devamı olarak düşünüyorum nedense bunu. Neyse asıl ulaştığım sonuç pazarlamaya bağlanıyor. Şöyle ki:

Saatler 10:10'u gösterdiğinde gördüğünüz gibi akrep ve yelkovanda bir tik meydana geliyor. Bu tik de tüketicide olumlu bir izlenim bırakıyor. Ayrıca şöyle de bakacak olursak saatin gerçekten bu şekilde estetik göründüğünü söyleyebiliriz, olumlu düşünceden dolayı olabilebilir. Gülümsemeye, barış işaretine farklı farklı şeylere de benzetebilirsiniz bunu ama özü müşteride olumlu düşünce oluşmasını sağlamak.

Bu şekilde simetriktir de.
Elimizi bir şeyi izlemek için şekilden şekle sokarız ya hani ona da benzetenler var.

Ayrıca bir diğer rivayet de Abraham Lincoln'un vuruluş saati olduğu. Güya saatler bu nedenle 10:10 olarak ayarlanıp satılıyor. Bilmiyorum ama bu bana biraz abartılı bir şey gibi geldi. Zaten sanıyorum saat de 10:10 değildi. Eğer öyle olsa bunu bütün bir milletin biliyor olması gerekirdi zannımca.

Hiroşima'ya bağlayanlar da var ama buna dair bir kanıt bulduğum söylenemez.

İşin ilginç yani dijital saatlerde bile 10:10 olarak gösterilmesi. Bu da muhtemelen analog saatlerdeki geleneğin devamıdır. Zaten analog saatlerdeki gibi sık da rastlanmıyor buna.

Evet rahatladım.

1 yorum:

aycadizdaroglu dedi ki...

http://answers.google.com/answers/threadview?id=600223 :)