25 Nisan 2010

Da Vinci Uykusu - Çok Fazlı Uyku


Süper insan uykusu gibi manasız bir adı da var bunun. Denemeyi düşündüm ama ÖSS'si bile üç saat olan bir ülkede pek de kullanışlı olmadığına kanaat getirdim. Ki zaten o kadar programlı bir insan değilim ve hatta yatağa yattığım zamanla uyumaya başladığım zaman arasında nereden baksan yarım saat var zaten. Yine de bundan bahsetmeme engel değil elbette bu durum. 
Süper insan uykusu, da vinci uykusu, da vinci sleep, çok fazlı uyku, uberman uyku modeli, polyphasic sleep hepsi aynı.

Adı neden "Da Vinci uykusu" derseniz, Da Vinci de bu yöntemi kullanıyormuş derim. Tabii onun dışında Napolyon, Edison gibi ünlü "süperler" de bu tekniği kullandığı iddia edilenler arasında. Bu tekniğin aslında çok çok eskiden herkes tarafından kullanıldığı da bu konudaki hipotezlerden biri.

Bu yöntemde amaç uyku süresini kısaltmak ve günü dinç geçirmek. Yani 8-10 saat yerine 2-5 saat kadar uyumak ve 8 saat uyumuştan daha dinç ve dinlenmiş olmak. 

Tekniğin özeti 4 saatte bir 20 ya da 30 dakikalık uyku molaları vermektir. Ara vermeden uzunca süre uyumak yani tek fazlı uyumak yerine bu uyku modeli seçilirse hem zamandan tasarruf etmiş hem de uykunun verdiği yorgunluğu ortadan kaldırmış olmak mümkündür.

Yalnız bu iş o kadar kolay değil. Çünkü başta çok yorucu oluyor ve kişi vazgeçiyor. Eğer inat edip 10-15 gün bu tekniği uygulamayı başarırsanız, uyku yorgunluğunu üzerinden atmış ve tekniğe uyum sağlamış olabilirsiniz.
İstikrarlı, planlı programlı bir insansanız neden olmasın. 


http://pippihasmet.blogspot.com/2010/04/da-vinci-uykusu-cok-fazl-uyku.html

3 yorum:

Adsız dedi ki...

en az 6 saat uyumazsam kendime "uyudum" demem ben :)

pippi haşmet dedi ki...

Ben 12 saati aşarım moralim bozukken. Bazen 4 saat yetiyor ama.
Çok dengesizim çok

Adsız dedi ki...

bu konu hakkında bir çok blog var ve deney yapılmış ancak beni korkutan deneyler hep 1.günde kalmış ve bloglarda başka yazı yazılmamış :D uygulayacaktım tırstım :D