16 Nisan 2009

Sanki Yedim Camii

İstanbul Fatih'te bulunan bir cami kendisi. Bu cami Mehmet Efendi adında biri tarafından yaptırılmış.
Adı neden "Sanki Yedim"?
Çünkü Mehmet Efendi hayatı boyunca "sanki yedim, sanki giydim" diyerek parayı harcamış sayıp biriktirmiş ve sonunda biriktirdiği o parayla işte o camiyi yaptırmış..

--

Mesela bir de Nalıncı Mimi Dede Türbesi var. Nalıncı Baba Türbesi olarak da biliniyor. Nalıncı Baba'nın hikayesini öğreneli çok oldu ve gerçekten etkilenmiştim ilk duyduğumda.
Hikaye şöyle:
III. Murat bir gün yine çaktırmadan halk arasında dolaşırken yerde bir ölüye rastlıyor. Etrafa soruyor "Arkadaşım lan niye kaldırmadınız bunu ayıp değil mi" Esnaf da diyor, "Bunun cenazesini kaldırmayız, sürekli içerdi, karı kızla yerdi kazandığı paraları." Neyse III. Murat "İyi bari biz kaldıralım, evi nerde" falan derken adamın karısına ulaşır. Padişah durumu teyit etmek için hanıma "Kocanı nasıl bilirdin?" diye sormuş. Kadın:
-Sabah çıkar akşam geç olmadan gelirdi. Çarşıdaki bütün içkiyi alır eve gelince bahçeye dökerdi. Bu gece birileri daha günaha girmekten kurtuldu diye sevinirdi. Kötü yola düşmüş kadınları karşısına alıp nasihat ederdi, yardım ederdi kurtulmalarında. Hatta ben kocama bizim halimiz ne olacak bey, cenazemizi kaldıran olmayacak derdim. O da bizim cenazeleri kaldıracak bir allahın kulu olur elbet derdi.

Evet efenim olay bundan ibaret. Türbesi bu olaydan dolayı mı var yoksa koskoca üçüncü murat'ın kaldırdığı cenaze diye mi var bilemiyorum. Ama önemli bir olay tabii anlayana..
Gerçi arz talep dengesini düşünmeden yorumlamakta yarar var.

Hiç yorum yok: