26 Mart 2009

Engelli Bir Çocuğun Annesi Olmak


Üstelik bilerek ve isteyerek..
Bu konuda yazılanları uzun zamandır takip etmeye çalışıyorum. Anladığım kadarıyla herhangi biri "Doğmasına izin verirdim, yaşam hakkını elinden alamam." diyor ama engelli çocuk sahibi aileler özellikle anneler "Bunun olmasını istemezdim asla" diyor. "Çocuğumun bana bakışlarını görüyorum, doğurmasaydın beni deyişini duyuyorum, eğer hamileyken biliyor olsaydım sadece kendi hırsım için bunu ona yapmazdım" diyebiliyor.
Aslında ne büyük bir çelişki bu kafa karıştırıcı. İçinden çıkılmaz bir konu.
Amerika'da Sarah Palin durumunda tekrar gündeme geldi bu konu. Sarah Palin, kürtaj karşıtlığı ile biliniyor. 5 çocuğu var ve son çocuğunun down sendromlu doğacağını bildiği halde onu aldırmadı ve dünyaya getirdi.
Üçlü test denilen şeyin iyi sonuç vermesi için gereken süre Türkiye'deki kürtaja verilen yasal izinden sonrasına denk geliyor. 10 haftadan sonrası Türkiye'de yasak ama bu yasağa kimsenin uymadığı abuk sabuk yerlerde bu sürenin sonunda da kürtajın yapıldığı bilinmekte. Keşke bu konunun uzmanı bir doktor bu yazıyı okusa da bizi bilgilendirse.
Türk kadını ne yapardı? % bilmem kaçının müslüman olduğu iddia edilen ülkemizde İslam dininin etkisi ne olurdu bu kararda? Cidden merak ediyorum. Ve kendi fikrim yok sanırım..

Hiç yorum yok: