25 Şubat 2009

Liselim


Liseli vardı ya ah o liseli
Kısacık etekli dar elbiseli

Nereden geldiyse geldi yine aklıma lisedeki arkadaş grubum geldi.
Hazırlık okuduğumuz yıllarda hoşlandığımız çocuklara İngilizce lakaplar takardık. O dönemler hızlı dönemlerim olduğu için İngilizce kelime hazinem sırf bu yüzden çok ilerlemişti. Öhööm neyse.. Arzu diye bir arkadaşım vardı. Son sınıftan bir çocuk olan Green'e tutulmuştu. Arzu yaratıcı bir arkadaşımızdı söylememe gerek yok sanırım çocuğun gözleri yeşildi. Sonra solcu olduğunu iddia eden bu arkadaşım, Green'in cemaatçi olduğunu öğrenip depresyonlara girmişti. Yine aynı Arzu mahalleden bir çocuk çıkma teklif etti diye intihar ediyordu az kalsın. Arzu, sırf canı kek istediği için müdürün odasına gidip annesini arayıp akşam ben gelene kadar kek yap şeklinde emir verebilitesi olan bir arkadaştı. Babasına ısmarladığı pedin yanlış alınması üzerine pedleri babasının kafasına fırlatıp "Al bunları sen kullan" diyen de bu arkadaştır. Çok çektik elinden çok.. 9. sınıfta sınıflarımız ayrıydı Arzu'yla hatta katlarımız bile ayrıydı, o yüzden o arada olanları takip edemedim fazla. 10 ve 11'de akrabası olan Eskişehirli bir oğlana gönlünü kaptırmıştı. Canım benim ya, çocuğu hiç görmedim. Birileri daha oldu sanki o arada ama hatırlamıyorum. Arzu'yla bir ara msn'den görüşüyorduk sonra kayboldu. Meğer nişanlanmış.. Hem de acayip bir ilişkisi var. O otoriter, şımarık kız gitmiş yerine uysal bir kedi gelmiş. Nerde, kiminle olduğunu, ne yaptığını sürekli haber veren bir kız gelmiş Allam.. Bu kız ki erkek düşmanıydı o zamanlar, hatta o zamanlar ben erkekleri eğlenceli bulduğum için düşmanlık falan beslemiyordum işin aslı. Bilinçaltımı saymıyorum. Neyse işte bu yaz evlenecek herhalde bu Arzu. Hayırlısı olsun.
Emel vardı bir tane ki hâlâ var. Çok değişik bir ilişkimiz vardı bu Emel'le. 2 sene ön sıramda oturdu. Çok şey paylaştık, özellikle de kopya. Kendisiyle oturup dertleşmişliğimiz azdır. Ama gözlerimiz konuşur. Bir şekilde anlaşırız, konuşmadan. 11. sınıftaydık, yine ön sıramdaydı Emel. Ders çalışıyorduk ikimizde sonra benim başım kaşındı birden elimi tam başıma getirecekken Emel arkaya doğru eğildi elini başımın tam kaşınan kısmına getirip başımı kaşıdı. Bunu bir türlü izah edemedik kaç yıldır. Nasıl oldu da oldu bu bilmiyoruz. Emel, derin arkadaşımdı. Hâlâ da derindir. Bana benzer biraz. Neyse öyledir.. Özeldir.
Aylin vardı bir de. İneklikte sınır tanımayan tüm dersleri 5 olan bir hanım kızımızdı. Şiir atölyesine girmeye kalktı vazgeçti, gitar çalmayı denedi vazgeçti ama ders çalışmaktan vazgeçmedi hiç. Sesi de güzeldi. Ağzımı dayayıp musluğa yerine alnımı dayayıp diyordu ama olsun.. Gıcık mı gıcık bir ablası vardı. Neyse hatırlamak istemiyorum onu. Evet Aylin diyorduk.. Kendisine lise boyunca sırf dişi olup olmadığından emin olmak için sevgili ayarlamaya çalıştık ama bir türlü istemedi. Sonra da üniversitede deli fişek bir şeye tutulmuş, sözlenmiş ama bilmiyorum Aylin'i aşağılıyormuş çocuk. Sen yapamazsın ki, sen bilmezsin ki gibi.. Çarpacam ağzına gördüğüm yerde.. Şu ukalalardan öyle bir nefret ediyorum ki... Hele hele ukala erkeklerden.. Aylin de bu yaz artık evlenir zahar.
Derya.. Hepimizden farklı bir kızdı Derya. Durumları iyi değildi diğerleri kadar. Babası bir kadınla kaçıp annesini ve kızlarını terk etmişmiş. Belki de o yüzden biraz sinirliydi kendisi. Gözleri çok güzeldi ama yemyeşil bir denizzz.. Eğlenceliydi. Üniversiteye gittikten sonra başını kapatmış cemaate girmiş. Enteresan bir şeyse.. Annesi iki kızını da meslek sahibi yaptıktan sonra o şapşal babası geri dönmüş.. Şimdi beraberlermiş..
Aylin'e hamster (dişleri nedeniyle), Emel'e Çokemel, Arzu'ya Jennifer (popodan dolayı) derdim. Derya sadece Derya'ydı derya gibiydi çünkü.. Benim lakabım neydi diye düşündüm de Şıpsevdi diyeni vardı, Atom Karınca diyeni vardı, sofisticated diyeni vardı. Vardı da vardı..
Güzel günlerdi belki de.
Biz böyle komple çok iyi anlaşırdık.. Doğum günlerimizi kutlardık, birbirimizin egosuna zarar verir eğlenirdik...
-biraz daha yemeye devam edersen kalçan bir filinkinden daha büyük olacak..
gibi gibi gibi...
Şimdi herkes dağıldı ben sadece Emel'le görüşüyorum düzenli olarak. Diğerleriyle bağlantımı Emel sağlıyor.

Savruldukkk Liselim.

Hiç yorum yok: